رئیس جهاد کشاورزی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

از ابتدای فصل برداشت 20مورد آتش سوزی مهار شده است/خسارت 50هکتاری در مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 25307|13:03 - 1395/05/02
نسخه چاپی
از ابتدای فصل برداشت 20مورد آتش سوزی مهار شده است/خسارت 50هکتاری در مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان هرسین
رئیس جهاد کشاورزی هرسین از وقوع 20مورد آتش سوزی در مزارع و منابع طبیعی از ابتدای فصل برداشت در شهرستان خبر داد.

محمد صادق تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت:از ابتدای فصل برداشت محصولات زراعی تا کنون حدود 20مورد در سطح شهرستان آتش سوزی به وقوع پیوسته که از این میزان 15مورد را مستقیمأ خود جهاد کشاورزی حضور داشته و مابقی به همت ادارات و ارگان های متولی و بسیج مردمی مهار شده است.

وی افزود: متأسفانه در این میزان آتش سوزی حدود 50هکتار از مراتع و منابع طببیعی و حتی مقادیری محصولات زراعی در شهرستان دچار حریق شد.

مدیر جهاد کشاورزری شهرستان خاطرنشان کرد: قوانینی در خصوص برخورد با افرادی که اقدام به جارسوزی می کنند و باعث خسارت به مراتع می شوند وجود دارد اما شاید اجرای آن بازخورد اجتماعی خوبی در پی نداشته باشد.

تنهایی در ادامه اظهار داشت در این راستا در نظر داریم با هکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کلاس های توجیهی در خصوص معایب این فرهنگ غلط(جارسوزی) و آسیب های آن و راه های جایگزین آن  آموزش داده شود.

وی در خصوص استفاده کشاورزان از کشت های جایگزین اظهار داشت: در حال حاضر بهترین فرصت برای کشاورزان است که در کشت پاییزه از موارد جایگزین همچون کلزا استفاده کنند که هم در تناوب با گندم و جو می باشد و هم باعث حاصلخیزی زمین و قدرت برابر با قیمت گندم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به برداشت مکانیزه نخود در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در سطح 90هکتار از مزارع نخود شهرستان برداشت مکانیزه صورت گرفت که این موضوع باعث پایین آمدن هزینه برداشت هم شده است که البته بایبستی برای این موضوع زمین ها مسطح و ردیف کار کشت شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد