یک حقوقدان مجلس با اشاره به بهانه گیری های FATF:

لازم باشد کمک به جریانهای استکبار ستیز را در قانون بودجه لحاظ می کنیم/ قوانین ضد پولشویی ایران به مجلس هفتم باز می گردد

سرویس: سیاسیکد خبر: 25084|11:40 - 1395/04/22
نسخه چاپی
لازم باشد کمک به جریانهای استکبار ستیز را در قانون بودجه لحاظ می کنیم/ قوانین ضد پولشویی ایران به مجلس هفتم باز می گردد
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: صراحتاً در قانون بودجه اگر جایی ضرورت پیدا کند که تحت عنوان حمایت از فلسطین و حزب الله مبلغی اختصاص داده شود این کار صورت می گیرد.

حسن سلیمانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگاردیوانگاهبا اشاره به اینکه مسئله مبارزه با پولشویی در ایران امری جدید نیست، اظهار داشت: چندین سال پیش و در دور هفتم مجلس شورای اسلامی ایران قانونی در این خصوص به تصویب رسید و به همین خاطر ما در آنزمان معتقد بودیم که از لحاظ نهادی و سازمانی پول هایی که دارای منشأ کثیف هستند در تبادلات بانکی کشور باید امکان بررسی آنها فراهم شود.

وی افزود: این قانون به جهت اینکه موانع بین المللی در این خصوص ایجاد نکنند و بحث هایی در خصوص شفافیت مطرح نشود، به تصویب رسید. در راستای این قانون سطح برداشت افراد از حساب ها مشخص شد و شرط آن موضوع هم مظنونیت بود یعنی اگر کسی شرایط مالی و شغلی اش اقتضا نمی کند که پولدار باشد از او این سوال می شود که از کجا آورده ای.

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادعاهای گار گروه اقدام مالی FAFT علیه ایران گفت: در کنار این موضوع هم ما به شفافیت مالی بین الملل معتقدیم. دشمن شاید دنبال تفکرات شیطانی خود باشد ولی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشراف لازم را دارد و قوانینی تصویب شده و در حال اجراست که ترفند های آنها را بی تاثیر خواهد کرد.

سلیمانی همچنین با اشاره به محدودیت های مورد نظر FAFT در ادامه اظهار داشت: کمک های بین المللی ما شفاف است و در قانون اساسی هم پذیرفتیم که به نظاماتی که دارای شاخصه استکبار ستیزی و اسلامی است کمک کنیم و در واقع این تکلیف را قانون اساسی برای ما مشخص کرده است.

وی افزود: صراحتاً در قانون بودجه اگر جایی ضرورت پیدا کند که تحت عنوان حمایت از فلسطین و حزب الله مبلغی اختصاص داده شود این کار صورت می گیرد چون هر آنچه که مجلس تصویب کند و قانون باشد باید اجرا شود، همچنانکه کمک های ما انسان دوستانه و در راستای حمایت و صیانت از نهضت های اسلامی است و طبق قانون صورت می گیرد و دارای کدورت مالی نیست.

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز استکبار نگران گسترش  نفوذ نظام اسلامی در منطقه و جهان است در نتیجه طبیعی است که در قالب اینگونه بهانه گیری ها مباحثی را مطرح کند ولی تأثیری نخواهد داشت چرا که مسئولین ما معتقد به چهار چوب نظام و قانون اساسی کشور هستند.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و گوش به فرمان ولی امر خود با هر آنچه که احساس شود برخلاف نظر مقام معظم رهبری، حفظ کلیت نظام و شأن نظام و خون شهدا باشد  مقابله می کنیم و اگر لازم باشد برای آن قانون وضع می کنیم و قطعاً با هر اقدام داخلی و بین المللی که مخالف سیاست های نظام رهبری باشد مقابله می کنیم.