عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه:

مطالبه اصلی مردم کرمانشاه اشتغال به دور از سیاسی کاری است

سرویس: اقتصادیکد خبر: 25076|15:32 - 1395/04/20
نسخه چاپی
مطالبه اصلی مردم کرمانشاه اشتغال به دور از سیاسی کاری است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مطالبات اصلی مردم کرمانشاه شغل به دور از سیاسی کاری است و توقع ما از دولت تغییر وضعیت اقتصادی و چهره اقتصادی شهرستان های استان است.

حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس و نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه، کنگاور در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه و مطالبات مردم در این سفر اظهار داشت: دولت بایستی متناسب با توان مالی خود در این سفر اقدام کند و دنیال طرح جدیدی نباشد که نتواند آن را اجرایی کند و از طرفی مطالباتی را برای مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح های اجرایی نشده در استان افزود: 5سال است که از سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و مصوبات این سفر می گذرد ولی هنوز قسمتی از این طرح ها اجرایی نشده اند و دولت بایستی در این سفر نسبت به تکمیل طرح های باقیمانده مصوباتی داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد از آنجاییکه ماهیت و نظام سیاسی دولت ها از هم جدایی ناپذیرند و لذا لازم است که وضعیت طرح ها و مصوبات اجرا نشده و نیمه تمام در دولت قبل مشخص شود و نسبت به اتمام آنها اقداماتی صورت گیرد که از آنجمله می توان به اتمام راه آهن کرمانشاه، پالایشگاه آناهیتا، واحد های صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل که نیازمند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است با در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم اشاره کرد.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت امروز مطالبات اصلی مردم کرمانشاه شغل به دور از سیاسی کاری است و توقع ما از دولت تغییر وضعیت اقتصادی و چهره اقتصادی شهرستان های استان است مخصوصاً در بحث نیازهای اساسی از جمله آب شرب هرسین بایستی در جهت نصب تصفیه خانه و چاه های پشتیبان در منطقه اقدام شود.

وی با تأکید بر وجود سد های آب در برخی شهرستان های استان و لزوم استفاده از این ظرفیت ها افزود: مدیریت امروز آب استان بایستی این قابلیت را داشته باشد که این سد ها را تکمیل کند و این در حالی است که ساخت برخی از این سدها سال 88انجام شده ولی هنوز تکمیل نشده است.

نماینده مردم در مجلس شئرای اسلامی با اشاره به  توجه مردم به ظرفیت های کشاورزی و دامی در شهرستان هرسین خاطرنشان کرد سرمایه گذاری ملی که امروز به عنوان صنایع در منطقه فعال هستند سودی بجر تخریب زمین های کشاوزی برای شهرستان نداشته و لازم است که برخی صنایع همانند پتروشیمی در فازهای بعدی خود حتمأ از نیروهای بومی شهرستان استفاده کند.

سلیمانی در پایان اظهار داشت در نظر داریم به حول و قوه الهی نزخ بیکاری را در استان به زیر میانگین کشوری برسانیم و امیدواریم با مصوباتی که در سفر رئیس جمهور به استان صورت می گیرد بتوانیم نزخ بیکاری را به ده درصد برسانیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد