در گفتگو با یک دانش آموز موفق مطرح شد/

لازمه موفقیت در کارها توکل بر خدا و داشتن اعتماد به نفس است

سرویس: امر به معروف و نهی از منکرکد خبر: 24908|09:09 - 1395/03/31
نسخه چاپی
لازمه موفقیت در کارها توکل بر خدا و داشتن اعتماد به نفس است
لازمه موفقیت در هر کاری داشتن ویژگی های متناسب با آن است در خصوص شاخصه ها و الگوهای رفتاری یک داشن آموز موفق نیز یک سری ویژگی های فردی و اجتماعی لازم است.

لازمه موفقیت در هر کاری داشتن ویژگی های متناسب با آن است در خصوص شاخصه ها و الگوهای رفتاری یک داشن آموز موفق  نیز یک سری ویژگی های فردی و اجتماعی لازم است که سایت دیوانگاه با همکاری ستاد امر به معروف شهرستان هرسین در ایام ماه مبارک رمضان و در خصوص تأثیرات این ویزگی های  رفتاری در موفقیت یک دانش آموز خوب به گفتگو نشسته است.

 

زهرا بخشی دانش آموز پایه سوم دبیرستان دانش آموزی مودب با روحیه ای آرام است که در خانوده ای زحمت کش و پایبندبه اصول و شئونات اسلامی زندگی می کند و پدر او کارگر و مادری خانه دار دارد.

 

اودر گفتگو با خبرنگار حوزه دفتر امور بانوان امر به معروف و نهی از منکر دیوانگاهدر خصوص ویژگی های یک دختر و دانش آموز موفق می گوید؛ از نظر من یک دانش اموز خوب دانش آموزی است که نه تنها در درس بلکه در اخلاق و ایمان  نیز موفق باشد، حتی اگر در درس موفقیت صد در صدی نداشته باشد در شخصیت و رفتار یک دانش آموز نمونه باشد.

 

این دانش آموز موفق می افزاید از دیگر شاخصه های موفقیت یک دانش آموز انضباط است،  یک دانش آموز خوب باید در کارهایش نظم و برنامه ریزی داشته باشد به پدر و مادر و معلم هایش احترام بگذارد، هدف داشته باشد و در انتخاب دوست هایش دقت کند.

 

زهرا بخشی در خصوص ویژگی های اخلاقی دانش آموز خوب می افزاید دانش آموزی با اخلاق است که  منظم، فعال، درس خوان و مهربان است ، دانش آموزی که فقط خودش را مهم نداند برای دیگران هم ارزش قائل باشد و خود را بالاتر از دیگران نبیند اگر درسی را بهتر از بقیه یاد گرفته بود برای بقیه نیز توضیح دهد و نگذارد حسادت بر او غلبه کند.

 

او  در مورد استفاده از فرصت ها و کسب موفقیت در این عرصه می گوید به نظر من دانش آموز خوب کسی است که قدر موقعیت های خود را بداند  و طوری درس بخواند که برایش ای کاشی وجود نداشته باشد به گفته ها و توصیه های معلم خوب گوش دهد. فعالیت های خارج از درس نیز در مدرسه انجام دهد و در مسابقات و فعالیت های فرهنگی هم نقشی موثر داشته باشد و صد البته درس خود را بخوبی بخواند.

 

این دانش آموز موفق در خصوص ارتباط خود با همکلاسی ها و معلمان تصریح می کند که: شاید برایتان جالب باشد که بگوییم به نظر من دانش آموز خوب باید کمی خندان و شوخ طبع باشد البته به اندازه. رابطه یک دانش آموز با دوستان و همکلاسی ها در موفقیت یک دانش آموز موثر است همچنانکه که ارتباط او با معلمان هم می تواند در این موفقیت تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

زهرا الگوی خود در زندگی را مادرش می داند و می گوید علت این امر تلاش و کوشش خستگی ناپذیر مادرم در بر آورده کردن آرامش در خانواده برای همه افراد خانواده ما می باشد و البته در کنار این تلاش ها رعایت اصول و شئونات اسلامی است که همیشه بر روی آن تأکید داشته است.

 

 این دانش آموز موفق در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای هم سن و سال های خود به بیان چند توصیه می پردازد و آن توکل بر خداوند متعال در همه کارها و داشتن اراده ای محکم در رسیدن به اهداف است و هدف خود را در آینده موفقیت در  درسها و تحصیل در رشته پزشکی  و مهمتر از همه خدمت به جامعه می داند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد