حجت الاسلام باقری:

ماه رمضان بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 24900|13:10 - 1395/03/29
نسخه چاپی
ماه  رمضان بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است
امام جمعه شهرستان هرسین گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 حجت الاسلام باقری امام جمعه و  رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر  شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه، ضمن تبرک ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی ارزشمند جهت اصلاح و تعالی ارزشهای دینی و انسانی عنوان کرد  ماه مبارک رمضان  را بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

ویدر ادامه در خصوص این ماه مبارک  افزود:  پیامبر اکرم (ص)در خطبه ای در معرفی ماه مبارک رمضان، فضیلت،اعمال تقوا و معرفی امیرالمومنین را از ویژگیهای این ماه بیان می کند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین  در باب فضیلت ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد ماه رمضان تنها ماهی از ماه های قمری است که نام آن در قرآن ذکر شده است و در این ماه خداوند به طور خاص ما را دعوت کرده هر چند که ما در بقیه ماه ها هم جیره خوار سفره الهی هستیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص اعمال ماه مبارک رمضان اظهار داشت در این ماه ما به عنوان میهمان سفره الهی وظایفی بر عهده داریم که از آن جمله تلاوت قرآن است.

 

وی  تقوا را سومین ویژگی این ماه برشمرد و اظهار داشت بهترین عمل در این زمینه برای انسان در نزد خداوند متعال گناه نکردن است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هرسین در خصوص تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تصریح کرد: تشکیل این  ستاد و پیگیری مستمر برنامه های امر به معروف و نهی از منکر  کار بسیار خوبی  بوده  که  منجر به  ایجاد یک انسجام و جلوگیری از به حاشیه  رفتن این  فریضه  مهم  بوده   هر چند که از دیر باز به  دلیل  اعتقادات دینی حاکم  بر این   شهرستان  مردم  متدین  هرسین  خود میدان  دار امر به معروف و نهی از منکر بوده اند و این فریضه  در بین مردم  نهادینه  شده است  اما ورود  دستگهای دولتی و تصویب قانون  حمایت  از آمران  به  معروف و ناهیان از منکر این خلاء قانونی را  پر نموده  و امروز شاهد تاثیر گذاری بیشتر آن  در جامعه  می باشیم  .

 

 ایشان  در پایان  از زحمات کلیه معاونین  و دست اندر کاران  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان  تقدیر و تشکر نمود.