حجت الاسلام روح الله باقری :

این شرم آور است که مسئولی برای منافع حزبی و سیاسی خودش خیانت های دشمن را توجیه کند/ پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 24865|16:34 - 1395/03/28
نسخه چاپی
این شرم آور است که مسئولی برای منافع حزبی و سیاسی خودش خیانت های دشمن را توجیه کند/ پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی
پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی به امامان جمعه، بی تقوایی حل نکردن مشکلات مردم است نه بیان مشکلات مردم بجای اتهام زدن مصیبت های مردم از جمله بیکاری ، طلاق و اعتیاد را در استان حل کنند که جزء رتیه های اول هستیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت سبط اکبر پیامبر اسلام(ص) و نامگذاری این روز به اکرام و ایتام و روز کمک به مستمندان اظهار داشت برنامه های خوبی در سطح کشور در این روز برگزار می شود و همانطور که متأسفانه تعداد قابل توجهی خانواده فقیر دارد انتظار می رود مردم اهتمام ویژه ای در کمک به این افراد داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین نظام افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات مهمی اشاره کردند که ما در اینجا به یک نکته از آنها اشاره می کنیم و آن رفع یک توهم غلط و خیال باطل است که برخی ها تصور می کنند که می شود بین حق و باطل پلی زد و بین این دو ارتباطی ایجاد کرد.

 

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد اینکه برخی ها در این تصور هستند که بین نظام اسلامی و نظام سلطه به سرکردگی امریکا می شود ارتباطی ایجاد کرد این یک خیال باطل است و همین توهم است که باعث شده عدم پایبندی امریکا به برجام را توجیه کنند متأسفانه برخی از مسئولین ما دارند توجیح می کنند که امریکا به این خاطر به تعهداتش پایبند نیست.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت می گویند تحریم ها برداشته شده است ولی عملأ چیزی دیده نمی شود و به مردم اینطور القاء می کنند که وضعیت معیشتی بعد از برجام تغییر کرده است اما رهبری در این خصوص فرمودند که تحریم ها برداشته نشده است.

 

این شرم آور است که مسئولی برای منافع حزبی و سیاسی خودش خیانت های دشمن را توجیه کند

وی افزود: این شرم آور است که مسئولی برای منافع حزبی و سیاسی خودش خیانت های دشمن را توجیه کند ارتباط با امریکا خلاف آنچیزی است که در قرآن و سیره پیامبر دیده می شود.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد علت دشمنی ما با امریکا دشمنی آنها با اصل نظام است اینها از حاکمیت اسلام و قرآن دارند سیلی می خورند و به همین هم بسنده نمی کنند، و این تصور غلط ارتباط با امریکا باید از بین برود.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: قطعأ مسئولین دلسوز نظام اجازه استحاله نظام اسلامی در نظام سلطه را نخواهند داد  و اگر مسئولی بخواهد در این خصوص خیانتی بکند قطعأ همین مردم جلو او خواهند ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انتقاد و نقد پذیری مسئولین افزود: وظیفه امام جمعه و تریبون نماز جمعه بیان مشکلات مردم و نقد کردن است و نقادی کردن منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد همچنانکه رهبر معظم انقلاب در عین حفظ وحدت و حمایت از دولت ها نقد هم می کنند.

 

خطیب جمعه نماز جمعه شهرستان تصریح کرد وظیفه ذاتی امامان جمعه ارشاد، هدایت و تبیین مشکلات مردم و جامعه خطاب به مسئولین است و اگر چنین کاری نکنیم در حق ردم خیانت کرده ایم.

 

پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی به امامان جمعه

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی به امامان جمعه، بی تقوایی حل نکردن مشکلات مردم است نه بیان مشکلات مردم بجای اتهام زدن مصیبت های مردم از جمله بیکاری ، طلاق و اعتیاد را در استان حل کنند که جزء رتیه های اول هستیم.

 

آقای استاندار باید جوابگوی سخنان غیر مودبانه و خارج از عرف خود باشند

وی افزود:  آقای استاندار باید جوابگوی سخنان غیر مودبانه و خارج از عرف خود باشند، میگویند امام جمعه دولت را زیر سوال برده است اولأ اشکالی ندارد ثانیاً اگر از شخصی در شهرستان یا استان انتقادی می شود نباید آنرا به کل دولت ارتباط داد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: آقای استاندار با ادبیانی غیر مودبانه می گویند چرا اینگونه انتقاد ها نسبت به دولت قبل صورت نگرفته است بنده می گویم چه در زمان دولت قبل و چه در زمان این دولت انتقاد وجود داشته چرا که امام جمعه فراجناحی است اگر نقدی می شود از سر دغدغه است.

 

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت اگر فکر می کنند که می توانند با این حرکت ها ما را وارد به عقب نشینی کنند سخت در اشتباه هستند