مهندس تنهایی در گفتگو با دیوانگاه:

پیش بینی تولید 880 تُن گشنیز از مزارع هرسین/ کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی گندم و جو خودداری کنند/افتتاح دو طرح کشاورزی و دامپروری در هفته کشاورزی

سرویس: اقتصادیکد خبر: 24812|14:52 - 1395/03/23
نسخه چاپی
پیش بینی تولید 880 تُن گشنیز از مزارع هرسین/ کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی گندم و جو خودداری کنند/افتتاح دو طرح کشاورزی و دامپروری در هفته کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از کشاورزان خواست تا از آتش زدن بقایای گیاهی گندم و جو خودداری کنند.

مهندس صادق تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاز اغاز برداشت محصول گشنیز در مزارع شهرستان خبر داد و اظهار داشت   حدود 586 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گشنیز رفته که انتظار می رود880 تن گشنیز به ارزش بیش از 25 میلیارد ریال برداشت  شود.

 

وی افزود در صورت وجود صنایع تبدیلی محصول گشنیز علاوه بر اشتغالزایی می تواند ارز آوری مناسبی را در پی داشته باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص خطرات آتش زدن بقایای مزارع توسط برخی از کشاورزان خاطرنشان کرد با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصول گندم و جو برخی کشاورزان بعد از برداشت محصول مبادرت به آتش زدن بقایای برجای مانده از برداشت گندم و جو می نمایند که این امر باعث آتش سوزی در مزارع و  وارد آمدن خسارات مالی فراوانی به كشاورزان و اقتصاد جامعه می شود.

 

تنهایی در ادامه اظهار داشت اگرچه آتش زدن در کوتاه مدت و در زمان سریعتر و با هزینه کمتر سبب از بین رفتن علفهای هرز و تا حدی آفات مزرعه می شود اما اثرات جبران ناپذیری در کاهش حاصلخیزی خاک و از بين رفتن حشرات مفيد و شكارگر دارد.

 

وی با اشاره به هفته کشاورزی و برنامه های این هفته افزود در این هفته برنامه های متنوعی در دست انجام داریم که از آنجمله می توان به افتتاح دو طرح کشاورزی در هرسین اشاره کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد این طرح ها شامل یک طرح پرواربندی بره در محدوده روستای چغاکبود و طرح سیستم آبرسانی تحت فشار  می باشد.