فروش بنزین آزاد در خواربار فروشی های هرسین/ وقتی نان مغازه داران هرسینی بو ی بنزین می گیرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24809|18:13 - 1395/03/22
نسخه چاپی
فروش بنزین آزاد در خواربار فروشی های هرسین/ وقتی نان مغازه داران هرسینی بو ی بنزین می گیرد
برخی مغازه های خواربار فروشی هرسین که تا حدودی از کنترل و نظارت های دولتی دور هستند اقدام به فروش بنزین آزاد در مغازه خود می کنند که این موضوع از نظر بهداشتی سلامت آنان و حتی امنیت جامعه را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، برخی مغازه های خواربار فروشی هرسین که تا حدودی از کنترل و نظارت های دولتی دور هستند اقدام به فروش بنزین آزاد در مغازه خود می کنند که این موضوع از نظر بهداشتی سلامت آنان و حتی امنیت جامعه را تهدید می کند.

 

گفته می‌شود مغازه داران این بنزین ها را از پمپ بنزین های شهرستان یا از رانندگانی که کارت سوخت خود را می فروشند، فراهم می کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
 

مغازه داران این بنزین ها را در بطری‌های پلاستیکی۱/۵ لیتری نوشابه به قیمت 25000 ریال عرضه می‌کنند.
 

در این بین بیشتر مشتریان این بنزین ها، موتورسوارانی هستند که دارای موتورسیکلت های بدون کارت سوخت هستند و از روی ناچاری، به خرید بنزین اقدام می‌کنند.

هر چند مغازه دارانی که اقدام به این کار می کنند عمده دلیل خود را کسب درآمد و جذب مشتری از این طریق می دانند. اما به نظر می رسد این موضوع دلیل موجه و قانع کننده ای برای بازی با جان و امنبت مردم نباشد.

 

یک شهروند هرسینی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در این خصوص اظهار داشت  فروش غیرقانونی بنزین در بطری و بشکه در چندین نقطه از شهرستان هرسین  پدیده‌ای است که خطرات خاص خود را به دنبال دارد.

 

وی افزود: حذف کلی این پدیده از مجاری قانونی قطعا عملی است و فقط اراده می‌طلبد تا بتوان با بروز و شیوع اینگونه مشاغل پر خطر در جامعه مقابله کرد. 

 

این شهروند هرسینی خاطرنشان کرد البته تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت باید در مورد این تخلف به موقع اقدام لازم را انجام می داد تا امروز به این سرعت در بین مغازه ها شیوع پیدا نکند.

 

امروزه با افزایش سطح بیکاری و رکود در بازار بیش از پیش شاهد افزایش رو به رشد فعالیت‌هایی هستیم که گاهی نه تنها وجود آن‌ها ضرورتی ندارد، بلکه آسیب‌های جدی را متوجه جامعه می‌کند.

جادریان رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت متأسفانه مدتی است این معضل در بین مغازه داران شیوع پیدا کرده و در این زمینه به واحد های صنفی متخلف اخطار داده شده است.

 

وی افزود به بازرسان تأکید شده در صورت عدم همکاری و جمع آوری نکردن این قبیل از صنوف با همکاری نیروی انتظامی و بهداشت برخورد قاطعی با آنها صورت گیرد و نسبت به جمع آوری بنزین ها هم اقدام شود.

 

به گزارش خبرنگار دیوانگاه: روی آوردن جوانان به این نوع اشتغال‌ها می‌تواند زنگ خطر جدی برای مسئولان باشد؛ زیرا زمانی که شغل مناسب و امنیت شغلی برای یک شخص وجود نداشته باشد او از این طریق احتیاجات خود را رفع کرده و کسب درآمد می‌کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد