حجت الاسلام باقری :

آنچیزی که باعث دشمنی بیش از پیش دشمن شده است انقلابی بودن است/ باید دید برای فرهنگ چکار کرده ایم که به ولنگاری فرهنگی رسیده ایم/ خواسته مردم حق است ولی نباید توهین کرد و این حرکت محکوم است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24774|18:01 - 1395/03/21
نسخه چاپی
آنچیزی که باعث دشمنی بیش از پیش دشمن شده است انقلابی بودن است/ باید دید برای فرهنگ چکار کرده ایم که به ولنگاری فرهنگی رسیده ایم/ خواسته مردم حق است ولی نباید توهین کرد و این حرکت محکوم است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز باید دید برای فرهنگ چکار کرده ایم که به ولنگاری فرهنگی رسیده ایم، متولیان فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد و شورای انقلاب فرهنگی چکار دارند می کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گیری ما از این ماه اظهار داشت حاصل ماه رمضان باید تقوا باشد و این ماه در واقع فرصت مناسبی است برای جبران خطاهای اجتماعی ، تقویت اراده و تصمیم گیری ها و فرصتی برای پیوند با ولایت،

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره)افزود: لازم است که به یک نکته از مطالب عنوان شده اشاره ای کنیم و آن بحث انقلابی بودن است، چند ماهی است که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با اقشار مختلف مردم دارند روی این موضوع تأکید دارند که انقلابی باشیم و آنچیزی که امروز باعث دشمنی بیش از پیش دشمن شده است بحث انقلابی بودن است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در خصوص دیدار رهبری با نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پیام معظم له به افتتاحیه این دوره از مجلس خاطرنشان کرد رهبر معظم انقلاب در ابن دیداربه نکات مهمی اشاره کردند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت موضوع اول بحث خود نظارتی است و اینکه مجلسی که در رأس امرو است و بر تمام امور نظارت دارد باید در قدم اول خودش را اصلاح کند.

 

وی افزود نکته دوم بحث اقتصاد و معیشت مردم است که باید جزء اولویت ها قرا گیرد، آمارهای غیر رسمی حدود 10میلیون بیکار را در کشور بیان می کند، آیا کسی غیر از نماینده می تواند بر این موضوع نظارت کند.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد واقعأ تأسفبار است و من مجلس و دولت باید بمیرم که رهبر انقلاب بگوید من شرمنده ام از آن جوانی که دست خالی به خانه بر می گردد آیا دولت و مجلس نباید فکری بکند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود نکته سوم را بحث فرهنگ اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود نه انقلاب شکم، امروز باید دید برای فرهنگ چکار کرده ایم که به ولنگاری فرهنگی رسیده ایم، متولیان فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد و شورای انقلاب فرهنگی چکار دارند می کنند.

 

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی افزود خیلی از افراد قدیمی یادشان می آید که  این نهاد خدمتگذار چه خدمات ارزنده ای برای نظام و انقلاب و مردم انجام داد که امروز به نام جهاد کشاورزی تغییر نام داده است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد امروز یکی از ارگان هایی که می تواند در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی به ما کمک کند همین جهاد کشاورزی است  که این کار را می تواند از طریق مدرن کردن و صنعتی کردن کشاورزی و ارائه تسهیلات و دادن آموزشهای لازم به کشاورزان انجام دهد.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات رخ داده در روز گذشته و تجمع مردم شهرستان اظهار داشت اعتراض، سوال و مطالبه گری حق مردم است همچنانکه مطالبه گری همیشه مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است و در مقابل وظیفه من مسئول پاسخگویی است و بایستی درگیری های ذهنی مردم را پاسخ داد و با مردم صادق بود.

 

وی افزود: ما در شهرستان مشکلات عدیده ای داریم که اقل آن آب است، اینکه شهرستان هرسین در این چند ساله مورد بی مهری قرار گرفته است شکی نیست اما این نوع خواستن آیا درست است با توهین کردن به نماینده و فرماندار و مسئولین شهر کاری درست نمی شود.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد مطرح شدن مشکلات شهرستان در شبکه های معاند و ضد انقلاب که به هیچ وجه دلسوز ما نیستند مایه ننک شهرستان است چرا باید با ندانم کاری عده ای آبروی شهرستان را ببریم.

 

حجت السلام باقری در ادامه اظهار داشت بیش از دو ماه است آب مشکل دارد و اکنون که مشکل حل شده تازه به فکر تجمع افتاده اند این یک روش غلط است.

 

وی افزود مسئولین ما چرا باید کم کاری کنند و پاسخگوی مردم نباشند که کار به اینجا برسد و چرا نباید ارگان های امنیتی و اطلاعاتی کم کاری کنند و سر بزنگاه افرادی که می خواهند نظم شهر را بر هم بزنند را دستگیر کنند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد اعتراض مردم مشکلی ندارد ولی وقتی 4نفر آدم منافق صفت و ضد نظام که می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند قاطی این جمعیت می شوند دیگر نمی شود آنرا جمع کرد گلایه ای اگر داریم به بیگانه ربطی ندارد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت در قضیه عقب ماندگی شهرستان مسئولین فعلی تنها مقصر نیستند بلکه مردم هم مقصرند که افراد درستی را برای خدمت انتخاب نمی کنند.

 

وی در پایان افزود هر چند خواسته مردم حق است ولی نباید توهین کرد و این حرکت محکوم است، خواسته بنده از نهاد های امنیتی این است که مسببان این حرکت را شناسایی کرده و با عاملان آن برخورد شود.