حسن سلیمانی در گفتگوی اختصاصی با دیوانگاه:

راه نجات کشور در رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال و رفع بیکاری است/لزوم حمایت از بخش خصوصی

سرویس: اقتصادیکد خبر: 24751|13:55 - 1395/03/19
نسخه چاپی
راه نجات کشور در رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال و رفع بیکاری است/لزوم حمایت از بخش خصوصی
نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: راه نجات اقتصاد کشور در رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال و رفع بیکاری است.

حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامیدر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص تأکیدات رهبر انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی و پیام معظم له به نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت بر اساس اعتقادی که در طول دوران انتخاباتی خود داشته ام معتقدم اگر نظام اسلامی بخواهد به آنچه که اقتدار، حفظ وحدت و عمل به ارزش ها عامل شود بایستی قوای سه گانه پشت سر رهبری حرکت کنند تا مردم بتوانند یک رضایتمندی از عملکرد مسئولین داشته باشند.

 

وی افزود مجلس بر این اساس به منویات رهبر معظم انقلاب عامل و پایبند است و راه نجات کشور و انجام مطالبات مردم را در سیاسی کاری و سیاسی بازی نمی بیند بلکه تأمین امکانات و شرایط اقتصادی مورد نیاز برای ایجاد تولید و رونق اقتصادی را در فراهم کردن اشتغال و رفع بیکاری می بیند که آن هم در تحقق احکام و اوامر مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در مجلس، دوبت و قوه قضایه باید پیگیری شود.

 

نماینده مردم شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعمیق فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد این فرهنگ فقط از پرهیز از قشری گری و تهجر و پرداختن به عمق مفاهیم فرهنگ دینی و عملی که بتواند باورهای لازم را در مردم از طریق عاملیت ایجاد کند می تواند تحقق پیدا کند.

 

حسن سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات بیکاری در شهرستان هرسین اظهار داشت در صددیم با توجه به بهره گیری از قوانین موجود کارگاه ها و کارخانه های کوچک و بزرگ را در شهرستان که در حال رکود و بعضأ تعطیل و نیمه تعطیل هستند را رونق دهیم و موجبات استفاده از سرمایه های موجود را فراهم کنیم.

 

وی افزود باید کاری کنیم که سرمایه معیاری باشد برای رفع بیکاری و فرهنگ سازی کنیم در راستای رونق اقتصادی از طریق حمایت و تشویق و اعتبار و ارزشی که برای این موضوه قائل می شویم که مردم کار و فعالیت را جدی بگیرند.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کردبایستی همانند برنامه های پنجم و ششم توسعه و در اصل 44قانون اساسی زمینه تقویت و حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنیم و دستگاه های دولتی در این راستا طوری عمل کنند که مردم به این حوزه راغب باشند.

 

حسن سلیمانی در ادامه اظهار داشت: در شهرستان هرسین هم همینطور باید باشد و دست سرمایه گذاران را بفشاریم و از طرفی هم از طریق سرمایه گذاری های ملی سهم اشتغال شهرستان تأمین شود. همچنانکه این موضوع جزء دغدغه ها و خواسته های اصلی مردم در دوران انتخابات بود