مهندس تنهایی خبر داد/

پیش بینی برداشت 15هزار تن جو از مزارع شهرستان هرسین/ علت شیوع بیماری فوزاریوم در مزارع نخود وجود رطوبت زیاد است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 24606|13:47 - 1395/03/12
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت 15هزار تن جو از مزارع شهرستان هرسین/ علت شیوع بیماری فوزاریوم در مزارع نخود وجود رطوبت زیاد است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از پیش بینی برداشت 15هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان خبر داد.

 مهندس محمد صادق تنهایی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه،  از آغاز برداشت محصول جو از مزارع شهرستان خبر داد و اظهار داشت پیش بینی می شود امسال با توجه با افزایش بارندگی ها  حدود 15هزار تن جو از مزارع برداشت شود.

 

وی افزود: سطح زیر کشت محصول جو دیم 8900 هکتار و سطح جو آبی شهرستان هرسین 300 هکتار می باشد و قیمت این محصول هم مبلغ 1020تومان تعیین شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص تعیین مکان های تحویل غلات خاطرنشان کرد با هماهنگی هایی که با صاحبان انبارها و سیلو های شهرستان صورت گرفته تمهیداتی اندیشیده شد که دست دلالان در این زمینه قطع شود و کشاورزان محصولات خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

 

تنهایی در ادامه با اشاره به ایجاد یک نوع بیماری قارچی در مزارع نخود منطقه اظهار داشت بیماری قارچی  با نام فوزاریوم که در سطح مزارع نخود شیوع پیدا کرده متآسفانه باعث به وجود آمدن خساراتی در سطح برخی مزارع شده است.

 

وی افزود علت این بیماری قارچی رطوبت بالا و بارندگی های زیاد است و این مشکل بیشتر در مزارعی مشاهده می شود که کشت بهاره داشته اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه پیشنهاد می شود کشاورزان از کشت های بهاره نخود خودداری کنند چرا که کشت های پاییزه هم مقرون به صرفه است و هم  تناژ محصولی خوبی نسبت به کشت بهاره دارد.