حجت الاسلام باقری :

جهاد کبیر یعنی اینکه همرنگ و مرعوب دشمن نشویم/ مردم از منتخبین مجلس تعهد، تدین، شجاعت و شناخت درد مردم و درمان ان می خواهند

سرویس: سیاسیکد خبر: 24508|19:23 - 1395/03/07
نسخه چاپی
جهاد کبیر یعنی اینکه همرنگ و مرعوب دشمن نشویم/ مردم از منتخبین مجلس تعهد، تدین، شجاعت و شناخت درد مردم و درمان ان می خواهند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:ا واژه جهاد کبیر در آیات قرآن بیان شده است و معنی آن این است که همرنگ و مرعوب دشمن و دچار دسیسه های او نشویم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری این هفته به هفته سربازان گمنام  اظهار داشت:  اگر امروز آسایش و آرامش داریم و اجازه نزدیک شدن دشمن به مرزها داده نمی شود و در داخل هم امنیت برقرار است بخش اعظمی از آن مرهون تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات است.

 

وی در خصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) و دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود : معظم له در این دیدار ها به نکات مهمی اشاره نمودند که به دو نکته از آنها اشاره می کنیم.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد:  رهبر معظم انقلاب در دیدار با پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند ما خرمشهر ها در پیش داریم و به فرموده رهبری این خرمشهر ها جنگ نظامی نیست بلکه جنگ های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در پیش داریم و متناسب با هر کدام از این ها باید سنگرهایی برای مقابله با دشمن بسازیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت:  امروز شاید افراد با نفوذ ما را نتوانند ترور فردی کنند ولی در بحث ترور شخصیت می توانند، در جمع اعضای خبرگان رهبر انقلاب فرمودند که با نهادها و نمادهای انقلابی  ما دارند مقابله می کنند و این جوانان هستند که  باید جواب دشمن را بدهند.

 

وی  در خصوص بحث جهاد کبیر در بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: جهاد اصغر همان بود که جوانان ما رفتند و جان خود را در دفاع از اسلام و انقلاب فدا  کردند و جهاد اکبر همان مبارزه با نفس است، اما جهاد کبیر چیست؟

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد:  این واژه در آیات قرآن بیان شده است و معنی آن این است که همرنگ و مرعوب دشمن و دچار دسیسه های او نشویم.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  انتخاب آیت الله جنتی به رئیس مجلس خبرگان به عنوان یک فرد انقلابی، مومن، زجرکشیده و دارای سابقه درخشان از اول انقلاب تا به حال است و  از بصیرت نمایندگان مجلس خبرگان در این راستا باید تشکر کرد.

 

وی افزود:  علی رغم کار تبلیغاتی و دسیسه های دشمن و در مقابل بصیرت بالای اعضای خبرگان انتظار می رود این مجلس با توجه به این برهه زمانی حساس یک مجلس مهمی باشد.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به  آغاز دور دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب مجلس ریل گذار حرکت دولت است و خواسته مردم از منتخبین تعهد، تدین، شجاعت و شناخت درد مردم و درمان ان است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت:  در بحث مشاوره گرفتن انتظار می رود نماینده محترم از نظرات مشاورین دلسوز و متدین استفاده کند و در عزل و نصب ها دخالت بیش از حد نداشته باشد چرا که وظیفه نماینده نظارت است.

 

وی در خصوص وضعیت بیکاری شهرستان افزود:  به توجه به وجود کارخانه های مهمی که در هرسین وجود دارد و فقط مشکلات آن دامنگیر مردم منطقه شده است  انتظار داریم نماینده محترم این قاطعیت را داشته باشد که جوانان شهرستان را در اولویت قرار دهد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به بحث فضای مجازی و فرصت و آسیب های آن تصریح کرد:  اگر بلد نباشیم و درست استفاده نکنیم جوان ما از دست رفته و با توجه به فرا رسیدن ایام فراغت باید دید که مسئولین چه برنامه ای برای دانش آموزان در این ایام دارند.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان خاطرنشان کرد: وقتی سلامت مردم در خطر است انتظار می رفت ستاد بحرانی با حضور حداقل معاون وزیری در این شهر برگزار شود.

 

وی افزود:  پیشنهاد میکنیم مسئولین نظارتی بر چشمه های اطراف شهرستان داشته باشند و ببینند که مردم برای تأمین آب شرب خود چه زجری می کشند، دو هفته از آخرین بارندگی می گذرد ولی آب شرب مردم باز هم مشکل دارد.