اختصاص24میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح 4 مکانیزاسیون به شهرستان هرسین

سرویس: اقتصادیکد خبر: 24496|13:00 - 1395/03/04
نسخه چاپی
اختصاص24میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح 4 مکانیزاسیون به شهرستان هرسین
مدیر جهاد کشاورزی هرسین از اختصاص 24میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح 3مکانیزاسیون در آینده نزدیک به شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، صادق تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از اجرای طرح 4 مکانیزاسیون در آینده ای نزدیک در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تسهیلات 18درصد در قالب خط 4 مکانیزاسیون ابلاغ شده است که 20 درصد سهم آورده و 80 درصد تسهیلات دارد.

 

وی افزود با بیان این مطلب که در سال جاری حدود 24میلیارد ریال در قالب این طرح مصوب شده افزود تسهیلات مورد نظر شرایط ویژه ای دارد که  برای تراکتور متوسط داشتن حداقل 5 هکتار زمین آبی یا 10 هکتار زمین دیم و یا داشتن گواهینامه تراکتور الزامی است  و حداقل یک قلم ادوات باید به همراه تراکتور خریداری شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد شرایط برای تراکتور های نیمه سنگین داشتن حداقل 8 هکتار زمین آبی و یا 16 هکتار زمین دیم و یا داشتن گواهینامه تراکتور می باشد و در خصوص خرید کمباین نیز متقاضی باید دارای گواهینامه مخصوص باشد.

 

 مهندس تنهایی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته حدود 10 میلیارد و 762 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون در قالب خط 3 مکانیزاسیون در این شهرستان جذب شده است که  در قالب این طرح 15 عدد تراکتور متوسط و نیمه سنگین و 29 قلم ادوات جذب شده که برای  25 نفر نیز در این بخش اشتغال زایی داشته است...

 

وی در پایان افزود: باز پرداخت تسهیلات 5 تا 7 سال و پرداخت اقساط سالانه می باشد که حتماً متقاضی باید در 5 سال گذشته از تسهیلات مکانیزاسیون استفاده نکرده  و بدهی بانکی نیز نداشته باشد.