استاندار کرمانشاه:

به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی مشکل آب شرب هرسین باید حل شود/ بلاتکلیفی تصفیه خانه فاضلاب هرسین تأسفبار است باید تکمیل شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24422|20:41 - 1395/02/29
نسخه چاپی
به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی مشکل آب شرب هرسین باید حل شود/ بلاتکلیفی تصفیه خانه فاضلاب هرسین تأسفبار است باید تکمیل شود
استاندار کرمانشاه در جلسه کمیته برنامه ریزی هرسین گفت: به اداره آبفای استان مأموریت داده شده که به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی این مشکل را با ایجاد منابع ذخیره ای و تجهیز تصفیه خانه حل کند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،رازانی استاندار کرمانشاه ضمن عرض ارادت خدمت مردم شهرستان هرسین و به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین روحانیت معظم شهرستان اظهار داشت: آنچه در مورد هرسین می توان گفت با توجه به مسیری که تا کنون برای توسعه کشور طی کرده ایم و امروز به این موقعیت رسیده ایم لازم است بایستیم و نگاهی به پشت سر بیندازیم و ببینیم که دستاوردهای گذشته چه هست و هر مدیری باید مواظب باشد که مسیر گذشته را کامل کند.

 

وی افزود: کارهایی که تا کنون در سطح شهرستان صورت گرفته کارهای قابل اعتنایی است و هر کس که منکر این پیشرفت شود یا مغرض است یا بیناییش مشکل دارد.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبیعتأ در کل کشور با استاندارد های لازم زندگی فاصله داریم از جمله از لحاظر اشتغال و درآمد سرانه از متوسط سرانه کشور هم استان کرمانشاه عقب است.

 

رازانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای فعالیت خود در استان یکی از مطالبی که پیگیر آن بودیم این بود که متناسب با نیاز هر شهرستان یک نسخه بنویسیم و تا این قسمت از کار انجام شده و به فرمانداری ها هم ابلاغ شده است.

 

وی افزود: امسال مشکل یک ما اقتصاد است ، آنچه که یک شهر را نجات می دهد مسئله اقتصاد است و اینطور به نظر می رسد هرسین باید تولیداتی به وجود بیاورد و عرضه کند و از بیرون پول آن به داخل شهرستان سرازیر شود آنوقت یک شهروند به راحتی می تواند تولید کند.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل آب شرب شهرستان تصریح کرد: امسال با افزایش نزولات آسمانی در وضعیت آب شرب هرسین مشکلاتی به وجود آمد و موجب کدر شدن آب شهرستان شد و ما این مشکل را در یک جلسه در استانداری پیگیری کردیم و بر این موضوع تأکید شد که این مشکل باید حل شود.

 

 

رازانی در ادامه اظهار داشت هر چند جلوتر باید این کار انجام می گرفت و امروز دیگر این موضوع راه حل مقطعی ندارد.

 

وی افزود: امروز که از محل تصفیه خانه بازدید کردیم کدورت آب بر روی 9 بود که می بایست استاندارد آن 5باشد و به همین دلیل به  اداره آبفای استان مأموریت داده شده که به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی این مشکل را با ایجاد منابع ذخیره ای و تجهیز تصفیه خانه حل کند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد برای آب شرب شهرستان هم اقدامات بلند مدتی در نظر گرفته شده و اداره آبفای استان موظف شده که یک مکان برای تأمین آب شرب شهرستان در نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد و در این زمینه هم قول می دهیم تأمین اعتبار چاه های دشت چمچمال در اولویت قرار گیرد.

 

رازانی ضمن ابراز تأسف از وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اظهار داشت : تأسفبار است که این همه هزینه در اینجا انجام شده و بلاتکلیف رها شده است و باید تکمیل شود، ما می توانیم با راه اندازی این پروژه حدود 600هکتار از ارضی منطقه را آبیاری کنیم.

 

وی در خصوص پروژه چهاربانده کردن محور هرسین به پلیسراه افزود: خوشبختانه تکمیل این پروژه مد نظر وزارت راه و شهرسازی است و این مسیر هرسین به پلیسراه هم اسال تأمین اعتبار می شود که حداقل بتوانیم قسمت هایی از آن را تکمیل کنیم.