امام جمعه شهرستان هرسین :

معرفت و اخلاق حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان ماست/ بحث امنیت اخلاقی خواسته مردم و رهبری است

سرویس: سیاسیکد خبر: 24365|18:16 - 1395/02/24
نسخه چاپی
معرفت و اخلاق حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان ماست/ بحث امنیت اخلاقی خواسته مردم و رهبری است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همچنانکه خود امنیت مسئله مهمی است بحث امنیت اخلاقی هم مهم است و در واقع این خواسته مردم و رهبری است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های این هفته و روز یوم النکبت اظهار  داشت این روز رژیم جعلی اسرائیل به وجود آمد که هر جهان اسلام امروز دارد آسیب می بیند از ناحیه همین صهیونیست غاصب است.

وی افزود رهبر معظم انقلاب هم چند سال قبل پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی را در 25سال آینده مطرح نمودند که انشاالله این مسئله تحقق یابد و نسل اینها و تهدیداتی که علیه جهان اسلام دارند برچیده شود.

خطیب جمعه شهرستان به اشاره به اهمیت مسئله فلسطین خاطرنشان کرد فلسطین نماد مقاومت و مبارزه با صهیونیست و تروریسم و مسئله اول و آخر جهان اسلام است که رژیم صهیونیستی هر چند وقت یک بار مسئله ای را بر سر کشورهای اسلامی به وجود می آورد تا موضوع فلسطین به آرامی فراموش شود.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع)اظهار داشت معرفت حضرت علی اکبر (ع) و شباهت ظاهری و باطنی آنحضرت به پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای جوانان ماست.

وی افزود جوان شور، هیجان، ابتکار ، توانایی و احساس و نیاز به اعتماد دارد همچنانکه امام خمینی(ره) در هشت سال جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردند.

امام جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد در بحث ازدواج جوانان خانواده ها باید مانع تراشی نکنند و به جوانان اعتماد کنند و در مقابل مسئولین هم به وضعیت مسکن و اشتغال جوانان رسیدگی کنند.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت در کارهای فرهنگی می توان به جوانان اعتماد کرد همچنانکه در شب های گذشته مراسمات باشکوهی در شهرستان برگزار شد و همه کارهای آن توسط جوانان صورت گرفت که خیلی هم خوب برگزار شد.

وی با اشاره به روز میراث فرهنگی و گردشگری افزود امروز در آمد خیلی از کشورهای مرفه دنیا از طریق گردشگری تأمین می شود خوشبختانه ما در ایران بهترین اماکن گردشگری و توریستی را داریم ولی متأسفانه در آمد چندانی در این زمینه نداریم.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد در همین شهرستان هرسین ما آثار باستانی با قدمت تاریخی بالا را داریم ولی در سال به ندرت مشاهده می شود که گردشگری از این اماکن بازدید کنند، متأسفانه میراث فرهنگی در شهرستان هرسین در طول این سالها خدمات چندانی نداشته است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فرماندهان و بازنشستگان نیروی انتظامی اظهار داشت معظم له در این دیدار به نکات مهمی اشاره نمودند که در این جا دو نکته را بیان می کنیم.

وی افزود نکته اول بحث امنیت است که اولویت درجه یک کشور محسوب می شود ودر واقع رفاه و اقتصاد و معیشت مردم در گروه وجود امنیت است که به حمدالله این امنیت در کشور به همت نیروی نظامی و انتظامی ما برقرار است.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد نکته دیگر بحث امنیت اخلاقی است، همچنانکه خود امنیت مسئله مهمی است بحث امنیت اخلاقی هم مهم است و در واقع این خواسته مردم و رهبری است.