تبعات نبود نظارت کافی بر پروژه ها؛

شاهکاری از جنس نبود نظارت در هرسین/ ساخت یک سالن ورزشی در مسیر سیلاب! + تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24192|10:30 - 1395/02/14
نسخه چاپی
شاهکاری از جنس نبود نظارت در هرسین/ ساخت یک سالن ورزشی در مسیر سیلاب! + تصاویر
ساخت پروژه سالن ورزشی در مسیر سیلاب تهدید کننده سرمایه هایی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، ساخت و سازها در ذیل پروژه های عمرانی اجزای مختلفی دارد که تنها پس از قرار گرفتن این اجزا در کنار هم می تواند اجرای پروژه ها را ممکن کند. یکی از مهمترین این اجزا نظارت فنی است که در نهایت به کیفیت اجرای پروژه ها سر و شکل می دهد و از این رو به صورت ویژه باید مورد توجه باشد.

 

واقعیت امروز این است که اجرای پروژه ها یک بحث است اما کیفیت نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی یک اصل مهم محسوب می شود. به خصوص در سال های اخیر آنچیزی که بیشتر از همه  محل بحث بوده و در واقع خسارت بار بوده و یا احتمال خسارت در آن می رود بحث ضعف نظارت است.

 

سالن ورزشی سقف بلند شهرستان هرسین واقع در محله راخیز جنب مسکن مهر دادگستری این شهرستان با اعتباری حدود 1میلیارد و هفتصد میلیون تومان در راستای کمک به وضعیت ورزش شهرستان کار ساخت آن آغاز شد.

 

 

این پروژه در آغاز با مشکلاتی مواجه شد که عمده ترین آن واقع شدن پروژه در مسیر سیلاب بود. در واقع ساخت این پروژه در مسیر سیلاب آنچنان عجیب بود که سوالات فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است. موضوعی که تنها پاسخ به آن نبودن جا برای ساخت آن در مناطق دیگر عنوان شده است.

 

مدیر ورزش و جوانان: جای دیگری برای ساخت پروژه نداشتیم

 

حسین محمدی جامع مدیر ورزش و جوانان شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در خصوص وضعیت ساخت پروژه سالن ورزشی سقف بلند شهرستان اظهار داشت: متأسفانه در دوره مدیریت قبل تا سال 94 هیچگونه اقدامی در جهت تعیین مکان مناسب جهت اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده بود.

 

وی افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان زمینی با کاربری ورزشی در جنب مسکن مهر دادگستری شهرستان در اختیار داشت که متأسفانه  مسئولین وقت آنرا برای ساخت مسکن مهر در نظر گرفته بودند.

 

مدیر ورزش و جوان شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه باید در کنار مسکن مهرهایی احداث شود که از هیچگونه امکاناتی بهره مند نیستند خاطرنشان کرد: این درحالی بود که ما فقط سه روز برای معرفی مکان برای اجرای این پروژه و جلوگیری از برگشت هزینه اختصاصی زمان در اختیار داشتیم و می بایست در این زمان کوتاه بهترین زمین را از لحاظ به صرفه بودن و نزدیکی به مکان مورد نظر برای اجرای پروژه معرفی می کردیم.

 

 

(تصویری که نشان دهنده قرار گرفتن پروژه در مسیر سیلاب است)

 

محمدی در ادامه در خصوص قرار گرفتن این پروژه در مسیر سیلاب اظهار داشت: مکان در نظر گرفته شده توسط کارشناسان اداره آبفای شهرستان تأیید شده و عنوان کرده اند که هیچ خطری این پروژه را تهدید نمی کند.

 

وی افزود: با این وجود هم مسیری انحرافی برای دفع خطرات احتمالی در نظر گرفته شده و مقرر شده در سال 95 با تصویب هزینه آن کار ساخت آن از سر گرفته شود.

 

بر خلاف گفته های مسئولین به نظر می رسد ساخت یک پروژه آن هم با این اهمیت در مسیر سیلابی که سال ها جهت خود را تعیین کرده با این تفکر که در نهایت شاید اصلأ ابن چنین بارندگی نداشته باشیم و یا اینکه اگر  هم شده مسیر سیلاب را عوض می کنیم کمی دور از اصول نظارت باشد و در واقع یک غفلت بدیهی و خطای فاحش است.

 

 

به گزارش خبرنگار دیوانگاه  امسال با توجه به نزول فراوان رحمت الهی و  وقوع سیلاب های مختلف به خصوص در مسیر این پروژه و جمع شدن مقادیر فراوان آب در پشت این پروژه نگرانی هایی برای مردم ایجاد شده که در نهایت تکلیف این پروژه چه می شود.

 

در معرض خطر قرار گرفتن این چنین پروژه هایی که ناشی از عدم نظارت کافی در ساخت آن است، موجب می شود اعتباراتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود بر لبه تیغ نابودی قرار بگیرد.

 

در حقیقت بایستی این سوال مطرح شود که با وجود اینکه این پروژه که از برکات سفر پر خیر و برکت رهبری به استان کرمانشاه است، می توانست در مکانی بهتر ساخته شود، چرا مسئولین شهرستانی نظارت کافی را در این زمینه انجام ندادند تا این وضعیت برای این پروژه به وجود بیاید.

 

وضعیتی که به وضوح می توان آن را در تصاویر ثبت شده از آن مشاهده کرد. هر چند که این پروژه تنها پروژه ای نیست که در مسیر سیلاب ساخته شده است!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد