امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

انتقاد از واردات بی رویه کالاهای مصرفی/ لزوم توجه به توان و ظرفیت داخلی

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 24128|13:40 - 1395/02/08
نسخه چاپی
انتقاد از واردات بی رویه کالاهای مصرفی/ لزوم توجه به توان و ظرفیت داخلی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از واردات کالاهای مصرفی گفت: باید با استفاده مطلوب از ظرفیت های داخلی نیاز خود به خارج را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، آیت الله شیخ مصطفی علما پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق مدیران شهرستان هرسین با اشاره به شعار سال اظهار داشت: اقتصاد یک مقوله ای است که همه انسان ها از بدو خلقت تا به حال با آن ارتباط داشته اند چرا که انسان بدون معاش نمی تواند به حیاتش ادامه دهد.

 

وی افزود: ما کشوری هستیم که روی زر نشته ایم و به استثنای نفت و گازی که داریم دارای ذخایر غنی و عالی هستیم و به هر گوشه ای از کشور که بنگریم ثروت عظیمی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: با منابع عظیمی که در اختیار داریم بایستی حرف اول را در جهان بزنیم لذا در ده سال اخیر مقام معظم رهبری مرتبا بر مقوله اقتصاد تاکید داشته اند و شعار های سال را نیز در همی راستا برگزیدند.

 

آیت الله علما در ادامه اظهار داشت: این درست نیست که ما از یکطرف شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر بدهیم و از طرف دیگر دست خود را برای گندم و روغن دراز کنیم، چرا باید با وجود این همه آب و زمین و آبادانی 90درصد نیاز روغن خود را از خارج تأمین کنیم.

 

 

وی افزود: ما زمین  بکر و آب فراوان داریم و در کنار آن حجم بالای بیکاری جوانان را نیز شاهد هستیم که این موضوع نیاز به مدیریت صحیح دارد و البته در این زمینه در وهله اول عملکرد بانک ها و دوم نظارت مسئولین اثر گذار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانشان خاطرنشان کرد: درست است که این کارهای کوچک اقتصاد کشور را نمی سازد اما همینکه می تواند نیاز اعضای یک خانواده را مرتفع کند کفایت می کند.

 

آیت الله علما در ادامه با اشاره به شعار سال اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند اقدام و عمل یعنی اینکه هر منطقه بر حسب توانایی های خود باید فعالیت داشته باشد و مسئولین هم به فکر باشند که چکار باید کرد.

 

وی افزود: در بسیاری از موارد نیز صرفا مباحث مالی مطرح نیست و مدیران باید یک تغییر فکری در انجام کارها داشته باشیند و همواره با خالاقیت و نوآوری به این فکر باشند که برای امروز شهر چه می توان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسی نگفته که یک استاندار یا یک فرماندار معجزه کند اما بحث ما این است که با توجه به توانایی ها و ظرفیت های هرمنطقه برنامه ریزی های لازم برای شکوفایی آن صورت گیرد.

 

آیت الله علما در پایان اظهار داشت: امروز همه ما نسبت به امنیت و اقتدارمان مسئولیم همچنانکه بدون ارده ایران در منطقه خاورمیانه کاری صورت نمی گیرد و این اقتدار ایران را نشان می دهد که امریکا را مجبور به کنار امدن با ایران می کند.

 

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان هرسین ضمن عرض خیر مقدم به آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و تشکر از حضور مسئولین ادارت و ارگان های شهرستان اظهار داشت:  از الطاف آیت الله علما نسبت به شهرستان های استان به خصوص حضورشان در شهرستان هرسین تشکر می کنیم و انصافأ که ایشان نگاه ویژه ای به این شهرستان دارند.