تغییر دغدغه های نسل ها با ورود تکنولوژیی جدید

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 22433|09:26 - 1394/11/04
نسخه چاپی
تغییر دغدغه های نسل ها با ورود تکنولوژیی جدید
رسانه ها امروزه تأثیر فراوانی بر سبک زندگی افراد دارند و تا حدود زیادی در شکل گیری نظام فکری افراد مؤثر هستند و در نهایت، این نظام فکری است که پایه های سبک زندگی را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه//یادداشت// رسانه ها امروزه تأثیر فراوانی بر سبک زندگی افراد دارند و  تا حدود زیادی در شکل گیری نظام فکری افراد مؤثر هستند و در نهایت، این نظام فکری است که پایه های سبک زندگی را مشخص می کند.

آن چه بدیهی به نظر می رسد، آن است که به دور از آثار مثبت و منفی آن باید اذعان داشت که پیدایش دگرگونی های اجتماعی و تغییر ارزش های اجتماعی از مواردی است که در نتیجه ی کارکرد رسانه ها صورت تحقق به خود می گیرند.

 از سوی دیگر این وسایل در فرایند تهاجم فرهنگی و مقابله با آن، جنگ روانی، استعمار ملت ها در امر باز سازی و دستیابی به توسعه یافتگی، تحقق هدف های آموزشی به سرگرمی و غیره کاربرد مؤثری دارند.

احتمالا تصور اینکه یک گوشی هوشمند سیصد، چهارصد تومانی بتواند مارا به سفری در دنیای مجازی ببرد سخت به نظر برسد اما طی چند سال گذشته تا کنون استفاده از تلفن های هوشمند همراه در جامعه ما بقدری گسترش یافته که کمتر قشری از جامعه از این تکنولوژی نوپا استقبال نکرده است.
موضوع ورود به شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بحث برانگیز ترین قسمت این تکنولوژی است که به خودی خود می تواند در عین پادزهر برای افکار راکت، زهری برای نوجوانان ،خانواده ها و... باشد زهر بودن آن در واقع از جهت استفاده درصورت عدم آگاهی لازم  است
موضوع اعتیاد به این شبکه ها از دیگر مشکلات این ابزار است که اغلب گریبان گیر نوجوانان و جوانان شده است و توانسته تا حد زیادی سلامت جسمی و روحی روانی آنها را درمعرض خطر قرار دهد
از جمله دیگر  پیامد های مخرب اعتیاد به فضای مجازی و رسانه ها را می توان:افت تحصیلی ،سردرد های میگرنی،پرخاشگری،عشق های مجازی که میتواند لطمه های جبران نا پذیری به این قشر آسیب پذیر  عنوان کرد .

به نظر می رسد به  حداقل رساندن اثار زیان بار رسانه و فضای مجازی صرفا از راه فرهنگ سازی به عنوان یک پروسه زمان بر می باشد که متاسفانه خیلی کم رنگ توسط دولت ها وحتی خود رسانه ها صورت گرفته است.

 

نویسنده : محمد جواد شکری