یاور محمدی:

شهرداري نسبت به پرداخت معوقات خود از سهم نيم درصد كتابخانه های هرسین اقدام کنند

سرویس: فرهنگیکد خبر: 22035|14:09 - 1394/10/20
نسخه چاپی
شهرداري نسبت به پرداخت معوقات خود از سهم نيم درصد كتابخانه های هرسین اقدام کنند
فرماندار شهرستان در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان هرسين گفت: شهرداري هاي هرسين و بيستون اقدامات لازم را در راستاي پرداخت معوقات خود از سهم نيم درصد كتابخانه هاي عمومي انجام دهند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،یاور محمدي فرماندار هرسين در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان  از كتاب و كتابخواني به عنوان مهمترين اولويت زندگي نام برد كه مي تواند در تمام فعاليت هاي انسان تأثيري مثبت داشته باشد.

وي افزود  اگر ميانگين مطالعه در كشور روند افزايشي داشته باشد علاوه بر حل مشكلات و تغيير در نحوه نگرش ها  جامعه را به سمت توسعه و پيشرفت سوق خواهد داد و بستر مناسب براي حفظ و پايداري ارزشهاي والاي انساني و مبارزه با ناهنجاريها را به همراه خواهد داشت.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد كه فرزندان ما بايد نحوه سالم زيستن را از زمان كودكي و با مطالعه كتاب بياموزند و در اين بين وظيفه والدين پر رنگ تر به نظر مي رسد كه مي بايست با ايجاد زمينه هاي مناسب مطالعه كتابهاي سودمند را در ميان فرزندان و خانواده هاي خود نهادينه نمايند و آموزش پرورش نيز برنامه ريزهاي لازم را در راستاي معطوف نمودن ذهن دانش آموزان به سمت مطالعه كتابهاي غير درسي و مفيد را انجام دهد.

محمدی در ادامه  اظهار داشت شهرداري هاي هرسين و بيستون اقدامات لازم را در راستاي پرداخت معوقات خود از سهم نيم درصد كتابخانه هاي عمومي بپردازند چون اين اعتبارات به منظور توسعه كيفي فعاليت كتابخانه هاي عمومي شهرستان هزينه خواهد شد.

وی از شهرداري هرسين خواست نسبت به زيبا سازي محوطه كتابخانه عمومي شهداي محراب اقدامات لازم را در اسرع وقت بعمل آورد.

.افزايش فعاليت كتابخانه هاي سيار در سطح شهر و روستاها ، توسعه كتابخانه هاي روستايي ، فرهنگ سازي در راستاي مطالعه هدفمند، گسترش مسابقات كتابخواني از ديگر موضوعات ارائه شده توسط فرماندار هرسين بود.