جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی در هرسین/ حجت الاسلام باقری: لزوم توجه به بُعد ظاهر و باطنی(تفسیر) قرآن کریم در محافل قرآنی هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 19609|11:36 - 1394/07/18
نسخه چاپی
جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی در هرسین/ حجت الاسلام باقری: لزوم توجه به بُعد ظاهر و باطنی(تفسیر) قرآن کریم در محافل قرآنی هرسین
صبح امروز با حضور امام جمعه و رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان و تنی چند از مسئولین و فعالین قرآنی جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان در این جلسه اصلی ترین برنامه زندگی انسان را قرآن عنوان کرد و اظهار داشت معرفی قرآن و اهل بیت(ع) حاصل 23سال کارآخرین فرستاده خداوند حضرت محمد(ص) می باشد.

وی افزود از آنجاکه کشور ما اسلامی است و انقلاب ما بر مبنای اسلام بنا نهاده شده ولی از جهاتی آنچنان که بایسته است برای قرآن کار نشده است اما از طرفی هم نباید سیاه نمایی کرد و برخی فعالیت ها را در این عرصه نادیده گرفت.

امام جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات قرآن در هرسین خاطرنشان کرد در هرسین جلسات خوبی برگزار می شود و حدودأ در هفته بیست جلسه قرآنی خانگی برگزار می شود که بایستی در این جلسات به هر دو بُعد قرآن هم ظاهری و هم باطن و تفسیر قرآن هم توجه کرد.

در ادامه میری رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هرسین ضمن تشکر از توجه امام جمعه شهرستان به مباحث قرآنی در شهرستان اظهار داشت با توجه به تأثیر قرآن در زندگی مردم جامعه لزوم توجه بیشتر به این مسئله احساس می شود و البته که کارهای فرهنگی هم باید در زیر چتر قرآن انجام شوند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات افزود از جمله این اهداف تجلیل از فعالین قرآنی و. قاریان شهرستان، برگزاری محافل انس با قرآن در فعالیت های مختلف و برگزاری جلسات به صورت علمی و همچنین جلوه های قرآنی در ادبیات می باشد.