یاور محمدی:

علمي سازي كشاورزي تأثير مستقيم بر بهبود اقتصاد دارد

سرویس: اقتصادیکد خبر: 19518|08:09 - 1394/07/14
نسخه چاپی
علمي سازي كشاورزي تأثير مستقيم بر بهبود اقتصاد دارد
فرماندار هرسین در همایش علمي سازي كشاورزي در شهرستان گفت: علمي سازي كشاورزي علاوه بر افزايش توليد و تأمين معاش مطلوب كشاورزان تأثير مستقيم بر افزايش صادرات و بهبود اقتصاد كشور دارد .

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،همايش علمي سازي كشاورزي در شهرستان هرسين با حضور فرماندار ، مسئولين محلي و تعدادي از كشاورزان در محل اداره جهاد كشاورزي اين شهرستان برگزار شد.

فرماندار هرسين در اين مراسم اظهار داشت علمي سازي كشاورزي علاوه بر افزايش توليد و تأمين معاش مطلوب كشاورزان تأثير مستقيم بر افزايش صادرات و بهبود اقتصاد كشور دارد .

وی افزود استفاده از روشهاي سنتي در كشاورزي بزرگترين آسيب و آفت در راستاي بهبود وضعيت كشاورزي است و تغيير نگرش به سمت علمي شدن ديدگاههاي جامعه كشاورزي تحول قابل توجهي در بهبود وضعيت كشاورزي را بوجود خواهد آورد .

فرماندار شهرستان در ادامه تأکید کرد ترويج فرهنگ استفاده از روشهاي علمي در كشاورزي و مديريت مصرف آب باعث افزايش بهره وري در توليد محصولات كشاورزي خواهد شد .

محمدی اظهار داشت وجود نيروي انساني ماهر و تلاشگر يكي ديگر از مولفه هاي تأثيرگذار براي بالا بردن توليد در كشاورزي است و حمايت همه جانبه دولت و مسئولين براي حل مشكلات اين حوزه امري اجتناب ناپذير است و همه براي علمي سازي كشاورزي كه محوري ترين نقش در توسعه اقتصادي و عدم وابستگي را دارد بايد همكاري داشته باشيم

وی افزود همگام و همسو بودن و استفاده از روشهاي علمي نوين و روز دنيا و درك صحيح از عواملي كه مانع پيشرفت هستند بايد به فرصتي براي توسعه كشاورزي تبديل شود زيرا شناخت نقاط ضعف در برون رفت از بحران ضروري به نظر ميرسد .

فرماندار شهرستان در پایان خاطرنشان کرد مقدمه علمي سازي كشاورزي ،استفاده از كارشناسان و صاحب نظران عرصه كشاورزي است زيرا آنان درك صحيح از آسيب ها و موانع دارند .