در گفتگوهایی مطرح شد:

انتظارات مسئولین شهرستان هرسین از استاندار جدید/از لزوم توجه به برنامه های فرهنگی و ورزشی شهرستان تا بکارگیری ظرفیت نخبگان هرسین و توجه به اشتغال جوانان

سرویس: اقتصادیکد خبر: 19476|11:31 - 1394/07/12
نسخه چاپی
انتظارات مسئولین شهرستان هرسین از استاندار جدید/از لزوم توجه به برنامه های فرهنگی و ورزشی شهرستان تا بکارگیری ظرفیت نخبگان هرسین و توجه به اشتغال جوانان
مسئولان و مدیران جدید استان برای آشنا شدن با وضعیت موجود و وجود کاستی هایی در مناطق مختلف استان نیازمند اطلاعاتی هستند که بدین منظور این ضعف و کاستی ها و انتظارات را می توان به صورت تخصصی تر از زبان مسئولین شهرستان جویا شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، شهرستان هرسین با جمعیتی حدود 85هزار نفری در جنوب شرقي استان کرمانشاه واقع است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و بیستون ودارای قدمتی ۷ هزار ساله است.

این شهرستان دومین مرکز صنعتی استان می باشد که با وجود دو راهة نور آباد به هرسین و برقراری ارتباط عمده استانهائی از کشور در موقعیتی قرارگرفته است  که توجه به این ظرفیت ها می تواند باعث رفع مشکلات عدیده شهرستان شود.

چندی پیش بود که هیئت دولت اسدالله رازانی را به عنوان استاندار جدید کرمانشاه معرفی  و ابراهیم رضایی بابادی پس از 22 ماه حضور در کرمانشاه به عنوان استاندار، این استان را ترک کرد.

مسئولان  و مدیران جدید استان برای آشنا شدن با وضعیت موجود و وجود کاستی های در مناطق مختلف استان نیازمند اطلاعاتی از سراسر استان هستند که بدین منطور این ضعف و کاستی ها و انتظارات را می توان به صورت تخصصی تر از زبان مسئولین شهرستان جویا شد.

در این راستا نماینده مردم شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی احمدی عضور هیئت علمی دانشگاه پیام نور و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان هرسین در گفتگو هایی اولویت های مهم شهرستان هرسین را بیان کردند.

حجت الاسلام احمدی: لزوم توجه به حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال

حجت الاسلام احمدی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت استان کرمانشاه از مجموعه ای از ظرفیت ها و از طرف دیگر ضعف ها و اشکالات برخوردار است که از آن جمله می توان حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال اشاره کرد.

وی افزود  در این فرصت به وجود آمده می توان تصویر درستی از مجموعه ای از ظرفیت ها و امتیازات خوبی که وجود دارد را توسط استاندار ترسیم شود که جایگاه استان ما در حوزه های مختلف کجاست.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد  از طرفی می بایست استاندار جدید تصویر مطلوبی در قالب یک برنامه سه یا چهار ساله برای خود ترسیم کند که این هم بایستی با توجه به ظرفیت ها و واقعیت های کشور باشد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه اظهار داشت آنچه مردم از استاندار جدید توقع دارند این است که شرایط موجود را در حوزه های مختلف احصاء کند و راه رسیدن به این برنامه ها را ترسیم کرده و از ظرفیت نیروهی انسانی متخصص استفاده کند.

وی افزود ما امیدواریم با توجه به سخنان استاندار در مراسم تودیع و معارفه که اعلام کردند هر شش ماه یک بار گزارشی از عملکرد خود ارائه کنند انشاالله که با داشتن یک برنامه منسجم بتوانند از فرصت های به دست آمده استفاده کنند.

 

علی احمدی: لزوم توجه به بحث ورزش و تقویت زیرساخت های ورزشی در هرسین

دکتر علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرسین در این زمینه و در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت شهرستان هرسین نزدیکترین شهرستان به مرکز استان می باشد که با توجه به تحقیقات به عمل آمده دارای بیشترین نیروی جوان نسبت به جمعیت شهر و در سطح کشور می باشد که می طلبد کاری در جهت جلوگیری از هجوم این سیل جمعیتی به سوی بازی های غیر فعال (کامپیوتر،موبایل و ..) و آسیب های اجتماعی (اعتیاد و مواد مخدر)صورت گیرد.

وی افزود امروز بزرگترین گردهماییها در رویدادهای ورزشی اتفاق می افتد و این مهم با توجه به شرایط موجود قشر جوان می طلبد که بستر را برای بهبود جسمی، فکری و اقتصادی در شهرستان از طریق بهره گیری از نظرات متخصصان (کارشناسان، جامعه شناسان و ...) در زمینه فعالیت های ورزشی فراهم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرسین در ادامه خاطرنشان کرد این در حالی است که سرانه ورزش برای هیئت های ورزشی و ورزشکاران در شهرستان صفر است تا جایی که تمام هزینه هی ایاب و ذهاب و اسکان ورزشکاران را خود آنها تقول می کنند.

احمدی اظهار داشت عدم تخصیص اعتبار برای برگزاری همایش های ورزشی جهت رفاه حال مردم از جمله دیگر مشکلات است بطوریکه از اول سال تا کنون هیچگونه همایش ورزشی در شهرستان برگزار نشده است.

وی افزود عدم تخصیص اعتبار به جهت اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی از قبیل سالن زورخانه،سالن های سقف کوتاه و از همه مهمتر اینکه در طول ده سال گذشته هیچگونه بودجه ای در راستای تعمیر و تجهیز به اداره ورزش شهرستان داده نشده است و اینها تنها بخشی از مشکلات شهرستان در زمینه ورزش است که انتظار می رود استاندار جدید در برنامه های خود این موارد را مد نظر قرار دهد.

دکتر نادری: لزوم استفاده از ظرفیت نخبه شهرستان در بدنه مدریتی استان

دکتر نادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت از جمله انتظارات ما لحاظ  نمودن شاخصه های فرهنگ بومی منطقه هرسین در تصمیم گیری های کلان استان است که این موضوع در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا برخی وجوه زبان لکی و آیین های ویژه وجه تمایز مردم هرسین از دیگر مناطق است.

وی مرتفع نمودن برخی نگاه ها و دیدگاه های خاص نسبت به هرسین از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود این مسئله باعث انزوا و به حاشیه راندن هرسین در برنامه های توسعه استان شده است و همچنین استفاده از نیروی انسانی نخبه و متخصص از شهرستان در سیستم مدیریتی استان که بیش از این سهم ناچیزی به هرسین تعلق گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد از جمله دیگر اولویت ها  توجه به برنامه های بلند مدت و و چشم انداز توسعه پایدار در هرسین است که متأسفانه این برنامه ها و درمان های کوتاه مدت در شهرستان باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

نادری در ادامه  توجه به برخی آسیب های اجتماعی در شهرستان که در حال تبدیل شدن به معضل هستند از جمله خودکشی، اعتیاد، نزاع های مستمر  را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت که راه اندازی و تجهیز مراکز مشاوره ای و شناسایی و درمان بیماران اجتماعی پر خطر می تواند از حجم این ناهنجاریها بکاهد و انتظار می رود که استاندار جدید در تدوین برنامه های خود این اولویت ها را در مورد شهرستان هرسین در نظر بگیرد.