شیهان نبی فتحی در گفتگو با دیوانگاه:

درخشش کاراته کاهای هرسینی در مسابقات بین المللی جام اویشی/کسب اولین مدال بین المللی توسط یک بانوی هرسینی در این دوره از مسابقات

سرویس: ورزشیکد خبر: 18236|13:29 - 1394/05/25
نسخه چاپی
درخشش کاراته کاهای هرسینی در مسابقات بین المللی جام اویشی/کسب اولین مدال بین المللی توسط یک بانوی هرسینی در این دوره از مسابقات
مسئول کیوکوشین کاراته ماتسوشیمای استان کرمانشاه از درخشش کاراته کاهای هرسینی در مسلبقات بین المللی جام اویشی خبر داد.

شیهان نبی فتحی مسئول کیوکوشین کاراته ماتسوشیمای استان کرمانشاهدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت مسابقات بین المللی جام کیوکوشین کاراته جام اویشی با حضور کشورهای ژاپن، هلند ، زیمبابوه، امارات، افقانستان، ترکیه، لبنان، عراق، پاکستان و ایران در تاریخ 21، 22 و 23مرداد ماه در دو رشته کاتا و کمیته و در دو بخش آقایان و بانوان و در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی هیئت کاراته استان کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور بیش از 300کاراته کا و با حضور رئیس کاراته استان و کانچو اویشی از سازمان جهانی کیوکوشین کاراته از کشور ژاپن، سفیر ژاپن، و مدیر کل ورزش و جوان استان کرمانشاه برگزار شد.

مسئول کیوکوشین کاراته ماتسوشیمای استان  خاطرنشان کرد در بخش بانوان تیم ایران با کسب 10مدال طلا،12مدال نقره و 13 مدال برنز قهرمان این دوره از مسابقات شد و تیم های ترکیه و عراق به ترتیب بر جایگاه دوم و سوم ایستادند.

فتحی در ادامه اظهار داشت در بخش آقایان تیم ایران با کسب 25مدال طلا ، 26نقره و 27 مدال برنز قهرمان شد و تیم های زیمبابوه و عراق به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

وی افزود : ورزشکاران شهرستان هرسین در این دوره از مسابقات حضور قدرتمندی داشتند که در رده سنی پیشکسوتان و در وزن 80کیلو گرم این مسابقات احمد رضا(غفار) ایمانی به مدال نقره و در رده سنی نوجوانان و در رشته کاتا امیر محمد شهبازی موفق به کسب مدال برنز و امیر احمد شهبازی در رده سنی نوجوانان کاپ جنگندگی را نصیب خود کردند.

مسئول کیوکوشین کاراته ماتسوشیمای استان تصریح کرد اتفاق قابل توجه در این دوره از مسابقات حضور بانوی  کاراته کای هرسینی بود که برای نخستین بار موفق به کسب یک مدال بین المللی در این دوره از مسابقات شد.

فتحی در پایان اظهار داشت خانم شهلا فتحی بانوی هرسینی با کسب مدال برنز این دوره از مسابقات توانست در این دوره از مسابقات که قمرمانان نامی جهان از قاره های آسیافاروپا و افریقا حضور داشتند اولین مدال بین المللی  این رشته را در شهرستان کسب کرده و به آرزوی دیرینه بانوان این شهرستان در کسب سکوهای جهانی جامه عمل بپوشاند