دیوانگاه گزارش می دهد/

بساط قلیان از قهوه خانه های هرسین به پارک ها کشیده شد/رشد چشمگیر مغازه های عرضه قلیان و مجوزهای بی فایده ای که صادر می شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17267|12:08 - 1394/04/11
نسخه چاپی
بساط قلیان از قهوه خانه های هرسین به پارک ها کشیده شد/رشد چشمگیر مغازه های عرضه قلیان و مجوزهای بی فایده ای که صادر می شود
پارک های هرسین این روزها با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز تفریحات در فضای سبز ، شاهد حضور قلیانی هایی است که علاوه بر آلودگی محیط امنیت مردم را به خطر انداخته اند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،قلیان به تنهایی قادراست که دریچه ای برای ورود به اعتیاد باشد و آرام آرام جوانان را با اعتیاد آشنا کند در این میان برخی از خانواده ها نیز با جوانان خود همراه می شوند و قلیان را دست به دست می چرخانند و تنها استفاده از قلیان را در مراکز تفریحی بی خطر عنوان می کنند.

پارک های هرسین این روزها با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز تفریحات در فضای سبز ، شاهد حضور قلیانی هایی است که علاوه بر آلودگی محیط امنیت مردم را به خطر انداخته اند.

البته در مقطعی از زمان نیروی انتظامی شهرستان اقدام به جمع آوری قهوه خانه یا همان سفره خانه های سنتی از سطح شهرستان کرد که این عمل قابل تقدیر است ولی در حال حاضر و با گذری مختصر در پارکهای شهرستان متوجه این معضل جدید می شویم که بساط همین سفره خانه ها به پارک ها کشیده شده است به طوری که کشیدن قلیان از حد تفریح گذشته و بعضأ جوانان تا پاسی از نیمه شب در پارکها پرسه زده و در برخی از اوقات اقدام به ایجاد مزاحمت برای عابرین و ساکنین محل کرده اند.

متاسفانه این پارک‌ها بجای اینکه محلی برای آرامش خانواده‌ها و جوانان باشد امروز به یک مکان آلوده تبدیل شده که در برخی از ساعالت شب عبور و مرور و آسایش مردم را با خطر مواجه کرده است.

البته خانواده ها هم در کشیدن جوانان به این مسیر هم نقش چشمگیری دارند چراکه بسیاری از جوانان و خانواده‌ها تصور می‌کنند قلیان ضرر ندارد و در حقیقت کشیدن قلیان از سیگار بهتر است و این درست آغاز اشتباه است.

از طرفی اغلب اوقات در پارکها و اماکن تفریحی خانواده هایی را می شود مشاهده کرد که علی رغم پهن کردن بساط قلیان در کانون خانواده قلیان را در بین اعضا می چرخاند که این موضوع باعث شکسته شدن قبح این موضوع و برداشتن حیا در بین اعضا شده است که می توان گفت این مشکل به دو مقوله  کسب لذت  و ضعف پایه های اعتقادات دینی و بحران هویت این خانواده ها بر می گردد.

برخی از شهروندان هرسینی  در گفت و گو با دیوانگاه ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود در پارکهای شهرستان خواستار نظارت و برخورد عملی مسئولین شهرستان و جلوگیری از بروز اینگونه ناهنجاری ها در هرسین شدند .

آنها معتقدند که مسئولین امر باید شب ها با خانواده خود سری به این پارک ها بزنند تا میزان امنیت و آسایش مردم را در این اماکن بیشتر  بهتر لمس کنند

شهروندان هرسین بی توجهی و عدم نظارت کافی مسئولان بر این امکان عمومی تفریحی را علت اصلی افزایش انواع آسیب های اجتماعی و برخی تخلفات و ایجاد ناامنی در این پارکها می دانند

از دیگر مشکلاتی که امروز در این زمینه و ترویج این منکر دامنگیر شهرستان هرسین شده رشد چشمگیر مغازه هایی است که علنأ اقدام به فروش قلیان و تنبکو به جوانان می کنند و این در حالی است که تا سال گذشته فقط یک مورد از این مغازه ها در هرسین وجود داشت و امروز با عرض تأسف این مراکز عرضه به سه تا چهار مغازه رسیده است و این سوال که این مجوزهای بدون فایده وپُرخطر را چه کسی صادر می کند؟

وقتی که وارد برخی از این مغازه ها می شوید قلیان‌های رنگارنگ و گران قیمت را در ویترین  نظر جوانان راجلب می کندو آنچه باعث تأسف بیشتر است اینست که مشتری این مغازه ها اکثرأ جوانان و بعضأ نوجوانان هستند.

سرهنگ علی امیری فرمانده نیروهای انتظامی شهرستان در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه  برخورد قاطعانه با موضوع استعمال قلیان درپارک های  هرسین را از جمله مطالبات شهروندان برشمرد و اظهار داشت کشیدن قلیان علاوه بر آلودگی هوا باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است.

وی در خصوص برخورد با حضور قلیانی ها در پارکها اظهار داشت به گشت ها تأکید شده که با این افراد برخورد شود ولی مشکل اصلی ما نحوه برخورد با خانواده هایی است که قلیان را بین اعضاء قرار می دهند و همه مصرف می کنند که در صورت برخورد با این افراد احتمال تنش وجود دارد.

به نظر می رسد در برخورد با حضور قلیانی ها در اماکن عمومی باید همانند جمع آوری سفره خانه های عمومی در شهرستان برخورد قاطع و هماهنگی صورت گیرد در غیر اینصورت این مشکل کماکان پا برجاست و از طرفی خانواده به عنوان طرف مقابل این برخورد بایستی نسبت به تبعات این منکر که چیزی جز بی فرهنگی و شکستن حرمت ها را به دنبال ندارد توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد