واکنش مشهدی ها به اکران تئاتر هنجارشکن «نمایشگاه لودلو»؛

برخی آقایان بنای قبح شکنی دارند/ قبل از اینکه مردم واکنش نشان دهند مسئولین اقدام کنند+ تصاویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15988|23:19 - 1394/02/03
نسخه چاپی
برخی آقایان بنای قبح شکنی دارند/ قبل از اینکه مردم واکنش نشان دهند مسئولین اقدام کنند+ تصاویر
نسخه بومی شده این تئاتر هم اکنون در پایتخت معنوی ایران که نماد شیعی کشور می باشد و آن هم در روزهایی که شهدای مدافع حرم بر روی دوش مردمان قدرشناس و متدین این دیار تشیع می شود در حال برگزاری است.

“نمایشگاه لودلو” نام تئاتری است که محتوای آن توسط لنفورد ویلسون نمایشنامه‌نویس آمریکایی نوشته شده است که در سال ۱۹۵۶، برای نمایش در کافه ها و کاباره های این کشور نوشته شد.

 

متاسفانه نسخه بومی شده این تئاتر هم اکنون در پایتخت معنوی ایران که نماد شیعی کشور می باشد و آن هم در روزهایی که شهدای مدافع حرم بر روی دوش مردمان قدرشناس و متدین این دیار تشیع می شود در حال برگزاری است.

 

تئاتری با محتوای غیر اخلاقی و صحنه های شنیع در مجتمع فرهنگی-هنری امام رضا(علیه السلام) که حتی مناسبتی با ماه مبارک رجب و ایام معنوی کنونی نیز ندارد. پیگیری خبرنگار صبح توس از اهالی تئاتر؛ حاکی از آن است که امشب و فردا هم این برنامه بر روی سن تئاتر شهر به اجرا در خواهد آمد.

 

برخی آقایان بنای قبح شکنی دارند/ قبل از اینکه مردم واکنش نشان دهند مسئولین اقدام کنند

قبل از اینکه مردم واکنش نشان دهند مسئولین اقدام کنند/ کارگروهی جهت بررسی محتوای برنامه های تئاتر شهر تشکیل شود

 

حجت الاسلام اخلاقی، رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص به خبرنگار صبح توس گفت: شهر مشهد، حرمت حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) و مردم متدین و شهید پرور اقتضا می کند تا در حوزه فرهنگی و تئاتر مراقبت بیشتری انجام شود.

 

اخلاقی افزود: برخی از اعضا در شورای اسلامی شهر این موضوع را تا حدی دنبال کرده اند و از دادستانی انتظار می رود که حساسیت بیشتری از خود نشان دهد، خصوصا در ماه مبارک رجب که از لحاظ معنوی فرصتی برای خود سازی و نزدیک شدن به آموزه های اسلامی است این قبیل برنامه ها موضوعیت ندارد، لذا بهتر است قبل از اینکه مردم متدین واکنش نشان دهند خود مسئولین برخوردی در خور شان داشته باشند.

 

برخی آقایان بنای قبح شکنی دارند/ قبل از اینکه مردم واکنش نشان دهند مسئولین اقدام کنند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: بنده پیشنهاد می کنم که کارگروهی از نخبگان و اهل فرهنگ تشکیل شود تا پیش از اکران برنامه های مشابه آن هم در سالی که به همدلی دولت و ملت مزین شده است به دغدغه فرهنگی نخبگان و فعالان عرصه فرهنگ توجه بیشتری شود.

 

برخی آقایان نسبت به اینگونه رفتارها حساسیتی ندارند

حجت الاسلام فاطمی ارفع، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص برگزاری تئاتر “نمایشگاه لودلو” به خبرنگار صبح توس گفت: آنچه از دست ما بر می آید این است که از سمت دادستانی پیگیری های لازم را انجام دهیم تا نهایتا دستور توقف و عدم اجرا که حداقل انتظاری است که می توان از مسئولین مربوطه داشت اجرایی شود.

 

فاطمی تصریح کرد: متاسفانه آقایان وقتی که نظرشان به برگزاری این قبیل برنامه ها که خود از تبعات فرهنگی آن نیز اطلاع کافی دارند می باشد بدیهی است برگزاری اینگونه تئاترهای ناهنجار دور از انتظار نباشد که اگر جلوی موارد این چنینی که بعضا موارد مشابهی هم در گذشته اتفاق افتاده است گرفته نشود، این حرکات و قبح ها شکنی ها ادامه دار می شود.

 

وی افزود: متاسفانه برخی نسبت به اینگونه موارد حساسیتی ندارند و ظاهرا بنای بعضی از مسئولین هم این است که فرآیند قبح شکنی در شهر مقدس مشهد صورت گیرد.