یادداشت مدیر مسئول/

هزینه پیامک های تبلیغی تبریک رئیس جمهور از کجا تآمین می شود؟/آیا رسانه جمعی برای تبریک سال نو کافی نبود؟

سرویس: سیاسیکد خبر: 15717|16:00 - 1394/01/02
نسخه چاپی
هزینه پیامک های تبلیغی تبریک رئیس جمهور از کجا تآمین می شود؟/آیا رسانه جمعی برای تبریک سال نو کافی نبود؟
همزمان با تحویل سال جدید سیل پیامک های تبریک با امضاء رئیس جمهور به سمت مشترکان تلفن همراه سرازیر شد که در برخی موارد پیامک ارسالی به هر مشترک به دو یا سه پیامک هم می رسید.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، همزمان با تحویل سال جدید سیل پیامک های تبریک با امضاء رئیس جمهور به سمت مشترکان تلفن همراه سرازیر شد که در برخی موارد پیامک ارسالی به هر مشترک به دو یا سه پیامک هم می رسید
با توجه به اینکه حدود ۵۵ میلیون نفر مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد و از طرفی هزینه ارسال انبوه هر پیامک ۸۵ ریالی به ازای هر پیامک می باشد لذا با این اوصاف این نوآوری رییس‌جمهور محترم، چهار میلیارد و ششصد و هفتاد و پنج میلیون ریال (۴۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) هزینه در پی داشته است.
هر چند مبلغ مورد نظر برای دولتمردان زیاد به نظر نمی رسد و فارق از اینکه این کار رئیس جمهور خوب بوده یا بد باشد اما چیزی که قابل تأمل است هزینه ای است که از ارسال این پیامک روی دست مردم گذاشته شده است و این سؤال که چرا رئیس جمهور با وجود رسانه جمعی مثل تلوزیون از این ابزار استفاده کرده است.
هر چند اظهار نظر هایی هم در مورد عدم امکان پرداخت هزینه این پیامک ها از سوی رئیس جهمور مطرح است ولی با فرض این محال به نظر می رسد هزینه ای که مخابرات برای ارسال این پیامک به 55میلیون مشترک متقبل شده قابل توجه باشد.
از طرف دیگر ارسال این پیامک ها در حالی صورت می گیرد که دولت از کمبود بودجه و خالی بودن خزانه اش بسیار گلایه مند است و از هر طریقی سعی در کم کردن بودجه ها و هزینه های مصرفی مردم دارد که نمونه بارز آن انجام رفراندوم برای انصراف یارانه ها بود که در این زمینه نیز جواب قاطعی از سوی مردم دریافت کرد
با توجه به اتفاقاتی نظیر پیامک های میلیونی رئیس جمهور و در کنار آن افزایش 20درصدی قیمت حامل های انرژی به ویژه گاز در ابتدای سال 93  و افزایش مجدد این حامل ها در انتهای سال مثل آب و برق، چگونه می توان از مردم انتظار داشت تا صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند وقتی مسئول ارشد مملکتی اینچنین هزینه ای صرف هزینه یک پیامک می کند.