افتتاح پروژه آبرسانی به روستای بابازید/ یاور محمدی: توسعه روستا در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت آن کشور است/ با برنامه ریزی های منسجم و بلند مدت از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کنیم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15668|16:56 - 1393/12/25
نسخه چاپی
افتتاح پروژه آبرسانی به روستای بابازید/ یاور محمدی: توسعه روستا در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت آن کشور است/ با برنامه ریزی های منسجم و بلند مدت از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کنیم
فرماندار شهرستان هرسین در مراسم آبرسانی به روستای بابازید از توابع بخش مرکزی گفت: توسعه روستا در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت آن کشور است .

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای بابازید از توابع شهرستان هرسین با حضور حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان ، حجت الاسلام وحید احمدی  نمانده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیرکل آبفار و اهالی روستا برگزار شد.
یاورمحمدی فرماندار هرسین در این مراسم گفت: روستائیان باید در تقویت تمام عواملی که باعث رشد و رونق اقتصادی ، عمرانی و فرهنگی روستا می شود حضور گسترده و فعال داشته باشند زیرا توسعه روستا در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت آن کشور است .
وی اعتبار پروژه آبرسانی به روستای بابازید را بالغ بر 200 میلیون تومان  عنوان کرد و افزود با وجود تحریم ها و مشکلات دولت ارائه خدمات به روستاها همچنان ادامه دارد و روز به روز گسترده تر خواهد شد .
فرماندار هرسین ضمن اشاره به پیامدهای مهاجرت روستائیان به مناطق شهری و خروج نیروی انسانی از روستاها خاطرنشان کرد باید با برنامه ریزی های منسجم و بلند مدت و استفاده از روشهای نوین کشاورزی و کنارگذاشتن روشهای سنتی از مهاجرت آنان جلوگیری کرد .
محمدی در ادامه اظهار داشت رشد، توسعه و زیبا سازی روستایی باعث جذب گردشگران می شود که علاوه بر ایجاد درآمد باعث بوجود آمدن شغل های جدید برای روستائیان میشود .
وی افزود توسعه و عمران روستایی از مهمترین برنامه های دولت است زیرا آبادانی روستاها نقش مهمی در تأمین نیازهای اساسی دارد .
فرماندار شهرستان در ادامه تصریح کرد با توجه به اینکه کشاورزی و دامپروری شغل اصلی روستائیان و مهمترین عامل توسعه رشد و پیشرفت روستائیان و روستا می باشد در سالجاری 10 فقره تسهیلات کشاورزی در غالب مرغداری ، پرواربندی گوساله و گوسفند به مبلغ 4 میلیاردو 486 میلیون تومان و با اشتغالزایی 44 نفر به روستائیان پرداخت شده است .
یارور محمدی اظهار داشت باتوجه به رشد و پیشرفت روستاها در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی باید برنامه ریزی های لازم برای جذب سرمایه گذاران و حضور بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال انجام شود .