عبدالحميد پاپ زن:

اجرای فاز اول طرح توانمند سازی روستاها در هرسین موفقیت آمیز بود/مردم در انجام این طرح نقش اصلی دارند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15609|09:46 - 1393/12/19
نسخه چاپی
 اجرای فاز اول طرح توانمند سازی روستاها در هرسین موفقیت آمیز بود/مردم در انجام این طرح نقش اصلی دارند
عضو هيئت علمي گروه كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه رازي استان كرمانشاه گفت:خوشبختانه در فاز اول این طرح کارهایی که در راستای توانمند سازی روستاها در نظر داشتیم پیشرفت مطلوبی داشته و موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،عبدالحميد پاپ زن عضو هيئت علمي گروه كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه رازي استان كرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین با اشاره به اجرای طرح منارید در شهرستان گفت:حدود سه ماه پیش بود که که با حضور مسئولین طرح روستاهای توانمند را مطرح کردیم و خوشبختانه در فاز اول این طرح کارهایی که در راستای توانمند سازی روستاها د ر نظر داشتیم پیشرفت مطلوبی داشته و موفقیت آمیز بوده است.
وی افزود:شهرستان هرسین نشان داد که دارای همان سابقه تاریخی 4هزار ساله است و انتظار نمی رفت که مردم و مسئولین این اندازه همکاری نشان دهند.
این عضو هيئت علمي گروه كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه رازي استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سه ماه دیگر در فاز دوم این طرح مهمان شهرستان هستیم اظهار داشت مقرر شده که 20تکنیک تکرار نشده در راستای کشف نیاز ها و پتانسیل های مردم انجام شود و در نهایت به این نتیجه برسیم که چگونه با استفاده از پتانسیل های موجود نیاز های مردم را مرتفع کنیم.
پاپ زن ادامه داد:ما در این طرح سه هدف مهم معیشت پایدار،منابع طبیعی پایدار و مدیریت یکپارچه وسازماندهی اداری را دنبال می کنیم و با کمک 5دانشجوی دکترا،و کارشناسی ارشد که تخصص آنها در زمینه توسعه روستایی است این کار در دست انجام است.
وی افزود در این فاز خود مردم نقش اصلی دارند و هدف ما فقط توانمند سازی بوده است که با توجه به شناختی که از محیط های روستا  وجود دارد توانسته ایم افراد را به این سطح از توانمندی برسانیم که یک نفر در بین 300نفر ایده های خود را ارائه دهد.
این عضو هيئت علمي گروه كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه رازي استان كرمانشاه در رابطه با مشکلات فرا روی این طرح خاطرنشان کرد زمانی که با روستای سرماج وارد شدیم مشکلات عدیده ای وجود داشت که مهمترین آنها نبود عابر بانک و اینترنت بود ولی این مشکلات با همکاری مسئولین ظرف دوهفته مرتفع شد و سوال اینجاست که چرا تا کنون راه حلی برای رفع آنها ارائه نشده است.
پاپ زن اجرای طرح هادی،ایجاد شبکه دیجیتال،اجرای طرح آبخیزداری و ایجاد پایگاه ها بسیج را از دیگر برنامه های در دست انجام در فاز های بعدی عنوان کرد و اظهار داشت امیدواریم که با اهتمام ویژه مسئولین و کمک خود مردم بتوانیم این خدمات را نیز ارائه دهیم.
اجرای طرح منارید یا توانمند سازی جوامع محلی موجب رفع بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال و افزایش تولید و درآمد سرانه خانوارهای روستایی و جلوگیری از مهاجرت است روستائیان می شود..