خطیب جمعه شهرستان هرسین:

فقط یک بخش از نیروهای مسلح ما برای تودهنی زدن به دشمن کفایت می کند/ در هر انقلاب و قیامی بیشتر از همه منافقان به دین اسلام ضربه زده اند/

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15500|16:59 - 1393/12/08
نسخه چاپی
فقط یک بخش از نیروهای مسلح ما برای تودهنی زدن به دشمن کفایت می کند/ در هر انقلاب و قیامی بیشتر از همه منافقان به دین اسلام ضربه زده اند/
خطیب جمعه شهرستان هرسین با اشاره به برگزاری مانور بزرگ پیامبر اعظم(ص) گفت: این مانور نشانه اقتدار نظامی و آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح می باشد و دشمنی که ادعا می کند همه گزینه ها روی میز است فقط یک بخش از نیروهای مسلح ما برای تودهنی زدن به او کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه اول نماز جمعه این هفته یکی از مهمترین عوامل وارستگی انسان، "ذکر الموت" یعنی یاد مرگ و قیامت دانست و اظهار داشت کسی که همواره به یاد مرگ و قیامت باشد، بی شک مراقب اعمال و رفتار و پندار خود خواهد بود.
وی اولین اثر یاد مرگ را غفلت زدایی و آگاهی بخشی عنوان کرد و افزود یاد مرگ باعث می شودکه انسان نسبت به حقایق پیرامون خود هوشیار باشیم و فریب این عالم دنیایی را نخوریم
خطیب جمعه شهرستان با اشاره به بحث کوچک شمردن دنیا به عنوان دومین اثر یاد مرگ خاطرنشان کرد یاد مرگ وابستگی انسان را نسبت به دنیا از بین می برد چراکه دلبستگی به دنیا باعث هلاک انسان می شود.
حجت الاسلام باقری در ادامه سومین اثر یاد مرگ را ترک گناه و معصیت ذکر کرد و اظهار داشت اگر آدمی به هنگام گناه به این موضوع توجه کند که ممکن است در همان حال، مرگ او فرار رسد مسلمأ مرتکب گناه نخواهد شد
 وی یکی دیگر از آثار یاد مرگ را بالا رفتن آستانه تحمل بلا ها و مصیبت ها در افراد بیان کرد افزود اگر ما به این موضوع اعتقاد داشته باشیم که روزی خود هم به این سرنوشت دچار خواهیم شد آنوقت در مصیبت ها اینقدر بی قراری نمی کنیم.
حجت الاسلام باقری در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه اینهفته با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت طیق روایات معتبر سنی و شیعه دشمنان اهل بیت (ع)به خانه حضرت علی(ع) هجوم آوردند و اهانت هایی را به اهل بیت پیامبر(ص) انجام دادند،اما سوال اینجاست که چه شد در شهر پیغمبر(ص)مسلمین و مردم این شهر به اهل بیت(ص)اهانت کردند.
وی افزود در این زمینه می تواند دو تحلیل وجود داشته باشد، تحلیل اول اینکه کسانی که به اهل بیت پیامبر(ص) توهین کردند ایمان واقعی نداشتند و در واقع منافق در لباس مسلمان بودند و تحلیل دوم اینکه هواهای نفسانی همچون ریاست طلبی ها و پول پرستی ها باعث شد که این عده در مقابل خاندان پیامبر(ص) بایستند.
امام جمعه شهرستان در ادامه تصریح کرد البته این قبیل افراد هم گناهان فردی و هم گناهان اجتماعی همچون امر به معروف و نهی از منکر نکردن داشتند که اینگونه گرفتار شدند و در هر انقلاب و قیامی بیشتر از همه منافقان به دین اسلام ضربه زده اند.
حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با تآکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت بر طبق قریب به اتفاق فتاوی مراجع عزاداری در پنج روز اول فاطمیه اول و فاطمیه دوم برگزار شود و در بین این دو تاریخ اگر مردم مراسماتی دارند می توانند انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ پیامبر اعظم(ص) افزود این مانور نشانه اقتدار نظامی و آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح می باشد و امروز نیروهای مسلح ما جزء مقتدرترین نیروهای مسلح جهان به شمار می روند و دشمنی که ادعا می کند همه گزینه ها روی میز است فقط یک بخش از نیروهای مسلح ما برای تودهنی زدن به او کفایت می کند.
خطیب جمعه شهرستان با تیریک هفته امور تربیتی و خداقوت به معلمان دلسوز و به همه کسانی که مواظب دین و اخلاق فرزندان این مردم هستند خاطرنشان کرد امروز مؤثرترین نهاد در فرهنگ، اخلاق و دین جوان نوجوان آموزش و پرورش است.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد