با حضور حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لك برگزار شد/

همایش آینده جهان از دیدگاه امام علی (ع) در هرسین

سرویس: فرهنگیکد خبر: 15485|18:58 - 1393/12/04
نسخه چاپی
همایش آینده جهان از دیدگاه امام علی (ع) در هرسین
با حضور استاد برجسته دانشگاه باقرالعلوم همایش آینده جهان از دیدگاه امام علی (ع) در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،صبح امروز با حضور حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان و حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لك استاد برجسته دانشگاه باقرالعلوم و تنی چند از مسئولین همایش آینده جهان از دیدگاه امام علی (ع) در هرسین برگزار شد.
حجت الاسلام باقری در این همایش ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و همچنین شرکت کنندگان در مراسم به شرح مطالبی در خصوص ظرفیت های علمی، فرهنگی و مذهبی شهرستان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که بتوان با همکاری مسئولین فرهنگی شهرستان شاهد برگزاری اینچنین همایشهایی در سطح هرسین باشیم
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين  غلامرضا بهروزی لك از اساتید برجسته دانشگاه باقرالعلوم در این همایش به بحث در باب امکان پذیری آینده پژوهی دینی و موضوعات و مسائل قابل طرح در آینده پژوهی اسلامی و مهدوی پرداختند.
وی افزود یکی از پرسش های مورد بحث در مراکز علمی پرداختن به ماهیت آینده است و آینده در واقع آنچیزی است که فعلأ موجود نیست ولی یقین داریم که خواهد آمد.
این استاد دانشگاه در ادامه یکی از راه های نوین آینده پژوهی را مطالعه تجربی آینده عنوان کرد و خاطرنشان کرد یکی از ضعف هایی که در تبیین این چشم انداز داریم این است که آیا در پژوهش های خود از جامعه مهدوی سخن گفته ایم و یا اینکه الگو یا برنامه ای برای ساخت جامعه ای در بیست سال آینده داریم.
حجت الاسلام بهروزی لک در ادامه اظهار داشت گاهی اوقات مسئله مهدویت برای ما انتزاعی می شود و آن را تبیین نمی کنیم و اینجاست که به جای اتکا به نظریه های توسعه غربی باید به سراغ نظریه های دانشمندان و عالمان خود برویم.