دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

همایش منطقه ای هرسین شناسی روزنه ای برای شناخت ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهرستان است

سرویس: فرهنگیکد خبر: 15464|17:48 - 1393/12/03
نسخه چاپی
همایش منطقه ای هرسین شناسی روزنه ای برای شناخت ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهرستان است
دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای هرسین گفت: همایش منطقه ای هرسین از نگاه فرهنگ و اقتصاد روزنه ای برای شناخت بیشتر ویژگی های فرهنگی و تاریخی این دیار است.

مهران معتمدی دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت همایش منطقه ای هرسین از نگاه فرهنگ و اقتصاد روزنه ای برای شناخت بیشتر ویژگی های فرهنگی و تاریخی این دیار است.

وی با بیان اینکه تاکنون از سراسر ایران به این همایش مقالاتی ارسال شده، افزود: این مقالات در محور جایگاه هرسین در چهار حوزه باستان شناسی، گردشگری، اقتصادی و جامعه شناسی در منطقه و سطح بین المللی است.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد ، تاکنون مقالات ارسال شده به همایش منطقه ای هرسین توسط افرادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دبیرخانه ارسال شده است.

معتمدی در ادامه گفت: این همایش با حضور مهمانانی ویژه همانند پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا، اساتید دانشگاه های رازی، آزاد و دانشگاه بوعلی همدان و شهرکرد 22 و 23 اردیبهشت ماه 94 در هرسین برگزار می شود.

وی در خصوص آثار برجسته تاریخی هرسین افزود: گنج دره، گوردخمه اسحاق وند، روستای تمرگ مربوط به گورستان دوره مس سنگ از جمله آثار تاریخی در این شهرستان است و محوطه پارینه سنگی، نوسنگی تا دوران تاریخی و اسلامی در هرسین نیز وجود دارد.

دبیراجرایی همایش منطقه ای هرسین خاطرنشان کرد: فلیپ اسمیت، مژگان خان مرادی، یعقوب محمدی فر، اقبال چهری، عباس رزم پوش از جمله پژوهشگرانی هستند که بعد از انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه غنای تاریخی و فرهنگی این شهرستان پژوش هایی انجام داده اند