برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین/امام جمعه شهرستان هرسین:حرکت در جهت فرهنگ بدون حضور علمای دین بدون شک با شکست مواجه می شود

سرویس: فرهنگیکد خبر: 15410|09:09 - 1393/11/28
نسخه چاپی
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین/امام جمعه شهرستان هرسین:حرکت در جهت فرهنگ بدون حضور علمای دین بدون شک با شکست مواجه می شود
جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین در دفتر امام جمعه هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، سلطانمراد میری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین ضمن تشکر از حضور مسئولین و توجه ای که بحث فرهنگ دارند به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخت و اظهار داشت باید سعی شود مصوبات شورا جدی گرفته و آنها را عملیاتی کرد.
در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی باشکوه 22بهمن از برگزار کنندگان برنامه های دهه مبارک فجردر هرسین تقدیرکردند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ در جامعه اظهار داشت اگر بخواهیم فرهنگ سازی کنیم و در جریان فرهنگ حرکتی انجام دهیم بدون حضور علما یقین بدانیم که با شکست مواجه می شود.
امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد وقتی یک عالم در منطقه یا نقطه ای از کشور وارد می شود فرهنگ آن منطقه را بر اساس موازین دینی تغییر می دهد و به نظر می رسد بایستی کسانی که دغدغه فرهنگ دارند در بحث فرهنگ سازی ظرفیت حوزه های علمیه را مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام باقری ادامه داد: امروز اگر در شهرستان تدیّن وجود دارد به برکت علمای سابق بوده است و انتظار می رود که ادارات متولی همچون آموزش و پرورش دانش آموزان را به گرایش به سمت حوزه های علمیه سوق دهند.
مهندس شریفی معاون فرماندار در ادامه اظهار داشت شورای فرهنگ عمومی در واقع با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن ایجاد شده است.
وی با اشاره به لزوم کار کارشناسی در بحث فرهنگ شهرستان افزود باید پذیرفت که ما در برخورد با جامعه فقط ظواهر را می بینیم و اصل مسائل و مشکلات چیز دیگری است که بایستی به سمت آسیب شناسی ریشه ای حرکت کنیم.
معاون فرماندار شهرستان در ادامه از اعلام آمادگی یک تیم کارشناسی از جهاد دانشگاهی استان جهت بررسی مسائل فرهنگی شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد این تیم به خوبی با شهرستان هرسین آشنایی کامل دارد و امیدواریم که کلیه مسئولین ونهاد های غیر دولتی همکاری لازم را با این عزیزان داشته باشند.