به بهانه سالگرد صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) در مورد "سلمان رشدی"؛

"10 میلیون پوند" هزینه سالانه حفاظت از سلمان رشدی/ به آخر خط رسیده‌ام و دنیا بر من تنگ است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15378|00:33 - 1393/11/26
نسخه چاپی
در یکی از این سالها "رشدی" وقتی خواست برای نوشتن کتابش جایزه بگیرد، در حال گرفتن جایزه گریه کرد و گفت: تعجب می‎کنم که چرا دیوانه نشده‎ام و من در کشورم زجر می‎کشم، من فکر می‎کنم که دیگر به آخر خط رسیده‎ام و بریده‎ام! از بس دنیا برایم تنگ شده که به قفسه‎های سینه‎ام فشار می‎دهم.

به گزارش خبرنگارسیاست خارجیباشگاه خبرنگاران، اگرچه اقدامات جاهلانه و بی منطق سلطه‌جویان عالم در توهین به اسلام آسیبی به اسلام نمی‌زند و اسلام حقیقی را به مردم جهان معرفی می‌کند، اما استکبار جهانی با اهانت به مقدسات، ضعف خود را در مقابل دین اسلام نشان می‌دهد! چرا که توان رویارویی و مبارزه را در خود نمی‌بیند و سعی می‌کند به واسطه اهانت حرکتی ضد دینی و ضد اسلامی در پیش می‌گیرد.

یکی از پروژه‌‌های اسلام ستیزی غرب سالها پیش به دست "سلمان رشدی" با نوشتن کتاب "آیات شیطانی" رقم خورد، و علی رغم شکست آن، هزینه‌های سنگینی را به غرب تحمیل کرد، که هنوز هم ناچار به پرداخت این هزینه‌ها هستند.

"سلمان رشدی" عضو "انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان" بوده و هست و کتاب "آیات شیطانی" را به سفارش "گیلون ریتکن" (رییس یهودی انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 850 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. او روابط بسیار خوبی هم با شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل دارد.

 

10 میلیون پوند، هزینه سالانه حفاظت از سلمان رشدی/ به آخر خط رسیده‌ام و دنیا بر من تنگ است

کتاب آیات شیطانی را اول بار پنگوئن به سالِ 1988 چاپ کرد و بر خلاف آن چه گفته می‌شود، یک کتاب علمی و نظری نیست؛ بلکه داستانی بلند در 547 صفحه و 9 فصل است که شخصیت‌های آن را (نعوذباالله) پیامبرگرامی اسلام، همسرانش و صحابی شناخته شده‌اش و حضرت جبرئیل (فرشته وحی) تشکیل می‌دهند.قصه ساختاری مدرن دارد که شاید بتوان آن را نوعی گرته‌برداریِ شرقی از پدیده‌ی رئالیسمِ جادوییِ امریکای جنوبی نامید.

 

 

 

در اعتراض به این کتاب مهرماه سال 1367، مسلمانان هند و پاکستان با تظاهرات عليه سلمان رشدی که خود هندي الاصل و تبعه انگليس بود، نفرت خود را اعلام کردند. در25دي 1367، مسلمانان شهر برادفورد انگليس، نسخه‌هايي از آيات شيطاني را سوزاندند و در 24 و 25 بهمن همان سال در جريان تظاهرات مردم پاکستان و هند عليه اين کتاب، دست کم هفت نفر کشته شدند.

 

حضرت امام خميني(ره) در بهمن سال 1367 به مثابه رهبري روشن بین، روشنگر و شجاع، فتنه جهان استکبار را با صدور حکم ارتداد و مهدورالدم بودن نويسنده و ناشرين آن، به خود آنان بازگرداندند. با صدور فتواي تاريخي امام راحل موجي توفنده از امت مسلمان در مصاف با کفر پديد آمد.صدور این فتوا منجر شد تا بسیاری از دولت های کشورهای غربی به نشانه اعتراض سفرای خود را از ایران فرا بخوانند.

 

سلمان رشدي از لحظه صدور حکم، مخفي شده و محافظت از او پس از صدور حکم حضرت امام خمینی(ره) بر عهده «اسکاتلندیارد» (پلیس انگلیس) قرار گرفته است و هزینه‌های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می شود؛

 

 

کمتر از یک سال از فتوای تاریخی امام خمینی (ره) گذشته است که "مصطفی مازح" جوان انقلابی عضو حزب‌الله لبنان، با اطلاع یافتن از حکم امام راحل مبنی بر اعدام سلمان ‏رشدی، خود را به محل اقامت این نویسنده مرتد در لندن رسانده و در حالی كه با خود مقادیر زیادی مواد منفجره حمل می‏كرد در ساختمان وی جای گرفت. هرچند در این انفجار به "سلمان رشدی" آسیبی نرسید ولی مصطفی به شهادت رسید، و پیام رسای امام خمینی(ره(در گوش جهانیان به صدا درآمد كه پیروان حضرتش، سلمان رشدی را رها نخواهند كرد.

 

10 میلیون پوند، هزینه سالانه حفاظت از سلمان رشدی/ به آخر خط رسیده‌ام و دنیا بر من تنگ است

هزینه‌تراشی اقدام سلمان رشدی برای غرب به جایی می‌رسد، که یک بار شاهزاده چارلز (ولیعهد انگلستان) اعلام کرد: "سلمان رشدی سرباری پر خرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است."

گفتنی است؛ شرکت هواپیمایی "بریتیش ایر ویز" حضور او را در هواپیماهای خود تا سال 1998 ممنوع اعلام کرده بود و شرکت هواپیمایی "ایرکانادا" چند سال پیش سفر رشدی را با پروازهای خود غیرممکن اعلام نمود.

 

در سال های اخیر، سلمان رشدی در آمریکا زندگی می کند و توسط دولت آمریکا محافظت می شود. چند سال قبل هم وی به ریاست انجمن قلم آمریکا رسید.

 

امپراطوری رسانه ای غرب بارها اعلام کرد که حکم اعدام این نویسنده از طرف ایران پس گرفته شده است که هر بار با واکنش سریع رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای این مسأله تکذیب گردید و اعلام شد که حکم یک مرجع قابل نقض نمی باشد و حتی پس از مرگ او نیز بر همه مسلمانان لازم الاجرا است.

شایان ذکر استدو میلیون دلار جایزهبنیاد مستضعفان زیر نظر امام برای کشتن او جایزه گذاشته است و خود او گفته است این رقم زیادی است.

 

در یکی از این سالها "رشدی" وقتی خواست برای نوشتن کتابش جایزه بگیرد، در حال گرفتن جایزه گریه کرد و گفت:تعجب میکنم که چرا دیوانه نشدهام و من در کشورم زجر میکشم، من فکر میکنم که دیگر به آخر خط رسیدهام و بریدهام! از بسدنیا برایم تنگ شده که به قفسههای سینهام فشار میدهم. رابطه من فقط با تلفن است زن من هم از من جدا شده است. کار روزانه من ظرفشوئی است و یک خبر خوش. . . یک نفر این کتاب را در ایتالیا ترجمه کرد مترجمش را کشتند. یک نفر کتاب ایشان را به ژاپنی ترجمه کرد او را مجروح کردند اما نمرد.

"رشدی" در جای دیگری میگوید: من میخواستم بگویم من مسلمانم و توبه کردهام، اما کشورهای غربی نگذاشتند! پس آزادی قلم نیست یک توطئه است. پس اگر این آزادی قلم است پس آزادش بگذارید تا بگوید من اشتباه کردهام. در نوشتن آزاد است در توبه کردنش نه، این توطئه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در تاریخ 29 بهمن یعنی درست 4 روز بعد از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، دفتر حضرت امام بیانیه‌ای را از جانب ایشان منتشر کردند که در آن آمده است:

بسمه تعالي

انا لله و انا اليه راجعون به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مي‌رسانم مؤلف کتاب «آيات شطاني‌» که عليه اسلام و پيامبر و قرآن، تنظيم شده است، همچنين ناشرين مطلع از محتواي آن، محکوم به اعدام مي‌باشند. از مسلمانان غيور مي‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را يافتند، سريعا آنها را اعدام نمايند تا ديگر کسي جرأت نکند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هر کس که در اين راه کشته شود، شهيد است ان شاء الله. ضمناَ اگر کسي دسترسي به مؤلف کتاب دارد ولي خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفي نمايد تا به جزاي اعمالش برسد.

والسلام عليکم و رحمة الله وبرکاته روح الله الموسوي الخميني