وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

22 استان درگیر ریزگردها/از ابتدای این دولت حتی مجوز یک استخدام هم داده نشده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15365|19:12 - 1393/11/25
نسخه چاپی
دکتر هاشمی با بیان اینکه 22 استان درگیر ریزگردها هستند، گفت: منبع این ریزگردها داخلی نیست و برخی از کشورهای همسایه همچون امارات و کویت نیز از این مشکل رنج می‌برند.

به گزارشخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت امروز بیست‌ و پنجم بهمن در حاشیه معرفی چند داروی تولید داخل در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مشکل ریزگردها در استان خوزستان گفت: 22 استان درگیر مسئله ریزگردها هستند که برخی از این استانها وضعیت نامناسب‌تری دارند.  
 
باید توجه داشت اینکه گفته می‌شود منبع ریزگردها داخلی است به معنای این است که دولت و حکومت ناکار آمد هستند اما منبع این آلودگی‌ها مربوط به کشورهای همسایه است به طوری که کشورهای کویت و امارات نیز درگیر این مشکل شده‌اند.  
 
وی ادامه داد: باید روی طرح‌هایی که در سالهای گذشته برای حل این مشکل اجرا می‌شدتجدید نظر کرد به عنوان مثال پوشش گیاهی مناسبی برای منطقه اجرا کنیم. همچنین طبق آمار با اینکه خوزستان با کاهش 46 درصدی بارندگی مواجه است و به سمت خشکسالی می‌رود اما طبق تمهیدات صورت گرفته از طرف دولت 50 هزار هکتار زیر کشت رفته که برای حل این مشکل قدم موثری است. 
 
هاشمی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اجرایی شدن بسته‌های نظارتی از امروز بر طرح تحول گفت: چالش اصلی این طرح اعتبارات حوزه سلامت است بودجه وقتی به صحن مجلس می‌آید برخی‌ها قصد دارند که مردم را نگران کنند و پیشگویی می‌کنند که این طرح تا دو سال ادامه خواهد داشت و مثل طرح مسکن مهر شکست خواهد خورد در واقع می‌خواهند با حاشیه سازی شرایطی را بوجود آوردند که اعتبارات پیشنهادی در مجلس دچار آسیب شود. که من مطمئن هستم نمایندگانی که شاهد رضایت‌مندی مردم از حوزه سلامت هستند به این حاشیه‌ها توجه نخواهند کرد.  
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید اعتبارات حوزه سلامت پایدار شود، تصریح کرد: ما پیشنهاد کرده‌ایم که بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار ما قرار گیرد و اعتبارات ما کلا قطع شود به طوری که این امر باعث می‌شود اعتبارات ما مورد تعرض دستگاههای اجرایی قرار نگیرد. 
 
وی تاکید کرد: مشکل دیگر بحث بیمه‌ها است بیمه‌ها تا کنون همکاری خوبی داشته‌اند اما بیمه‌ها هنوز با بیمه کارآمد فاصله‌ زیادی دارند تجمیع بیمه‌ها برنامه‌ای است که در این کشور اتفاق خواهد افتاد و هر کسی این برنامه را زودتر اجرایی کند کمک بزرگی به نظام سلامت کرده است. 
 
وی در پایان به مشکل کمبود نیروی انسانی اشاره و تاکید کرد: از ابتدای این دولت حتی مجوز استخدام یک نفر هم به ما داده نشده است در حالی که ما بیمارستانهایی داریم که تکمیل و مجهز هستند اما به دلیل کمبود نیروی انسانی نمی‌توانیم آنها را به بهره‌بردای برسانیم.