اخبار برگزیده فضای مجازی؛

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری / ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس / صادرات عجیب / آتش سوزی در عسلویه

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15363|19:03 - 1393/11/25
نسخه چاپی
صادرات نان لواش آزاد شد!، مزاحمت ایستگاه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی، داعش 3 پزشک را در موصل سوزاند، عکس جدید جاسم کرار با اسلحه، فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه در آتش سوخت+عکس و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

صادرات نان لواش آزاد شد!

به گزارش صبحانه آنلاین، اوایل سال 87 بود که سازمان توسعه تجارت رسما اعلام کرد که صادرات نان و آرد به دلیل پرداخت یارانه ‌های سنگین در تامین این دو کالا ممنوع شده است. البته این سازمان در تکمیل این ممنوعیت اعلام کرده بود که صادرات نان تنها در صورتی که یک واحد تولیدی اقدام به واردات گندم کرده و با هزینه خود آن را عمل آوری کرده و به آرد ونان تبدیل کرده باشد مجاز است.اما با شرایط فوق، کمتر واحد تولیدی در کشور می توان پیدا کرد که بتواند با احراز شرایط فوق، مجوز صادرات نان را به دست آورد و عملا خروج این محصولات جهت عرضه در خارج از کشور، ممنوع ماند.البته ممنوعیت صادرات آرد و نان در حالی در آن زمان اعلام شد که دولت چندی قبل از آن «به منظور تامین آرد مصرفی عموم مردم و در راستای حمایت از تولید آرد داخلی و مدیریت آثار ناشی از خشکسالی»، عوارض صادراتی گندم و آرد را افزایش داده بود. بر این اساس تصمیم آن زمان هیئت وزیران، عوارض صادراتی گندم و آرد را به ترتیب هر کیلوگرم چهار هزار ریال و پنج هزار ریال تعیین شده بود.اما ظاهرا طی روزهای اخیر، ابلاغیه جدیدی از سوی سازمان توسعه تجارت به برخی شرکت های غذایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که در حال حاضر صادرات نان با رعایت سایر قوانین مربوطه، بلامانع خواهد بود که به نظر می رسد منظور از سایر مقررات، مربوط به مسائل بهداشتی و تعرفه های صادرات است.نکته جالب در این پاسخ، درخواست شرکت های مذکور برای صادرات نان لواش است که با موافقت سازمان توسعه تجارت همراه شده و باید منتظر ماند و دید، کدام کشورها مشتری نان لواش ایرانی خواهند بود؛ همان نانی که وزارت فرهنگ جمهوری ارمنستان قبلا اعلام کرده بود آنرا به عنوان میراث فرهنگی ارمنستان در یونسکو ثبت کرده است.

داعش 3 پزشک را در موصل سوزاند
به گزارش فارس، تکفیری‌های داعش که گویا دیگر از سربریدن خسته شده‌اند و زنده زنده سوزاندن مردم بی‌گناه به تفریحی جدید برای توحش آنها تبدیل شده، 3 پزشک را در موصل سوزاندند.«موفق عبدالمجید الطائی» عضو مجلس اعیان موصل نوشت که تکفیری‌های داعش این 3 پزشک را به دلیل آنکه موفق نشده بودند، جان یکی از سرکرده‌های تروریست را در یک عمل جراحی نجات دهند، زنده زنده سوزاندند.وی افزود که اغلب پزشکان این شهر تلاش دارند که از موصل فرار کنند چون تکفیری‌ها به راحتی آنها را قربانی می‌کنند.مرکز حقوق بشر عراق چند روز پیش با اشاره به اینکه زنده زنده سوزاندن به روش داعش برای ترساندن مردم در مناطق تحت کنترل درآمده است، تصریح کرد که داعش تنها در 7 روز در برابر دیدگان مردم در سه استان نینوى، الانبار و صلاح الدین 23 تن را سوزانده است.داعش برای اولین بار سبک کشتن مخالفان با سوزاندن را روی خلبان اردنی دستگیر شده پیاده کرد که موجی از انزجار را در جهان علیه تروریست‌ها ایجاد کرد.

عکس جدید جاسم کرار با اسلحه
به گزارش خبرآنلاین؛ بازیکن عراقی استقلال که اهل شکار است، امروز عکسی از خود با یک اسلحه را منتشر کرده.
 

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی
 

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری
به گزارش مهر، در میانه های برگزاری کنسرت تعداد 100 نفر نیروی پلیس با حضور در سال محل برگزاری حاضران در کنسرت را به بیرون هدایت کردند.گفته می شود پلیس وین گزارش‌هایی مبنی بر بمب گذاری در محل برگزاری کنسرت را دریافت کرده است.پلیس به یک خودرو مشکوک بوده است.تاکنون گزارش های رسمی در این باره منتشر نشده است و مسئولان برگزاری کنسرت بنیامین توضیحی نداده اند.گفتنی است بنیامین پس از این اتفاق در بین مردم حاضر شد و برای شان آواز خواند که با استقبال گرم حاضران همراه شد.

ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی/عکس
چندی پیش انتشار عکس های ویلای ۱۵ میلیارد تومانی علی کریمی در لواسانات تهران سر و صدای زیادی کرد اما حالا عکس ویلای لوکس و گران قیمت او در خزرشهر شمال را می بینید.
 

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی


فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه در آتش سوخت+عکس
به گزارش جهان نیوز، آتش سوزی در نزدیکی خط لوله ورودی به فاز از سمت چاه دریایی رخ داد.پیمانکار این فاز ها به دلیل عدم پرداخت مالی اقدام به آتش زدن عایق های خط لوله کرده است.آتش سوزی در نزدیکی خط لوله ورودی به فاز از سمت چاه دریایی رخ داد.
 

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی


اسرار خودروی یک رئیس جمهور+عکس
به گزارش جمهوریت؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است تا خودروی کنونی خود را که یک مرسدس از نوع "S Class" است را با یک خودروی غول پیکر از نوع "زیل لیموزین" تعویض کند.این خودروی اولین گونه از خودروهاست که در برابر حملات هسته ای و شیمیایی مقاوم است.شرکت "زیل" سازنده این نوع از خودروها اعلام کرد، ساخت این خودرو ۶ سال به طول انجامیده است و با درخواست پوتین نیز کاملا با فن آوری روسی طراحی شده است.رئیس جمهور روسیه مایل است از این طریق کشورش وارد "رقابت حقیقی" در عرصه ساخت خودروهای گرانبها شود."زیل لیموزین" دارای ۶ درب است که وزن آن به ۱۶ تن می رسد.این خودرو دارای موتوری قوی با ظرفیت ۷.۷ لیتر است.لایه ای از تیتانیوم در این لیموزین بکار رفته است و همچنین سقف آن ساخته شده از نوعی آهن ویژه است که می تواند وزن یک تانک "تی ۷۲" را تحمل کند.رئیس جمهور روسیه به چیزی خارج از این خودرو نیاز ندارد و همه وسائل مورد نیاز از جمله حمام و دوش نیز در آن پیش بینی شده است.در داخل این خودرو یک میز با تلفن نیز وجود دارد.این اتاق چه از داخل و چه از بیرون به صورت الکترونیکی اداره می شود.اتاق این خودرو قابلیت آن را دارد که در حال حرکت، به یک سالن تماس و نشست های نظامی سری و سازماندهی جنگ تبدیل شود.
 

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی


حمله تمساح به فیل+عکس
به گزارش فرارو،"اشلی لوئیس"مربی پرورش اندام که همراه با یک تور گردشگری به منطقه حافظت شده پارک "سابی ساندز" در افریقای جنوبی آمده بود با حمله برق آسای یک تمساح به فیل نر غافلگیر شد.او که در حال تماشای یک فیل نر بود که برای نوشیدن آب به کنار رودخانه آمده بود با حمله یک تمساح چهارمتری به فیل غافلگیر شد. تمساح در اولین حرکت موفق می شود خرطوم فیل را به دندان بگیرد اما جثه فیل بزرگتر از آن است که بتواند کاری از پیش ببرد. فیل که وحشت زده به نظر می رسد تلاش می کند از دست تمساح خلاص شود و با خرطومش او را به هوا بلند می کند. لحظه شگفت انگیز که لوئیس موفق به عکاسی از آن شده زمانی است که فیل با خرطومش تمساح چهارمتری را بلند کرده است. به گفته لوئیس این جدال چندان طول نمی کشد؛ تمساح به زودی متوجه می‌شود که از پس فیل بر نمی آید و او را رها می‌کند.


لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی
 
 
بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی

 به گزارش ایسنا، براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان تولیدی در دی ماه امسال، خودروی تیبا با 57.6 نمره منفی در رتبه نخست قرار دارد.پس از آن سایپا 131 تولیدی سایپا با 77.1 نمره منفی در رتبه دوم و سایپا 131 تولیدی پارس خودرو با 78.5 نمره منفی در رتبه سوم قرار دارد.رتبه چهارم رده‌بندی نیز با 80 نمره منفی در اختیار سایپا 132 قرار گرفته است. ام‌وی‌ام 110 نیز با 83 نمره منفی در رتبه آخر قرار دارد.اما در گروه خودروهای در سطح قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان دو خودروی پارس تندر و تندر 90 اتومات با 20.5 نمره منفی مشترکا در رتبه نخست قرار دارند. پس از آن تندر 90 پارس خودرو با 20.6 نمره منفی در رتبه دوم و تندر 90 ایران خودرو با 20.7 نمره منفی در رتبه سوم قرار گرفته است.رتبه چهارم با 21.8 نمره منفی در اختیار 206 صندوق‌دار و رتبه پنجم با 22.7 نمره منفی در اختیار پژو 206 است. رانا با 24 نمره منفی در رتبه ششم و ام‌وی‌ام 315 جدید با 48.7 نمره منفی در رتبه هفتم قرار گرفته است.پژو پارس با 50 نمره منفی در رتبه هشتم قرار دارد. دو خودروی ام‌وی‌ام 530 و لیفان 620 نیز مشترکا با 51 نمره منفی در رتبه نهم قرار گرفته‌اند. رتبه دهم با 51.3 نمره منفی در اختیار پژو 405 تولیدی ایران خودرو خراسان و رتبه یازدهم با 51.7 نمره منفی در اختیار سمند است.پژو 405 تولیدی ایران خودرو با 52 نمره منفی در رتبه دوازدهم، پژو پارس ایران خودرو مازندران با 53.3 نمره منفی در رتبه سیزدهم و تیبا 2 با 57.1 در رتبه چهاردهم قرار دارد.

 مرتضوی: هیچ تخلفی در تامین اجتماعی نداشتم
به گزارش تسنیم، سعید مرتضوی مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در جمع خبرنگاران درباره اتهاماتش در زمینه دوره‌ای مدیر عاملی‌اش در سازمان تامین اجتماعی، گفت: در بحث سازمان تامین اجتماعی آنهایی که در این سازمان هستند و مدیر هستند و با این سازمان ارتباط دارند می‌دانند که کوچکترین تخلفی در زمان مدیریت بنده نبوده است به غیر از اینکه در این یک سال و نیم هر چه توانسته‌ایم منابع مالی سازمان را اضافه کردیم و مصوباتی گرفتیم که خیر و برکتش الان هم نصیب سازمان تامین اجتماعی است.وی افزود: یک‌سری شایعات و مطالب کذبی مطرح کردند از جمله اینکه 137 شرکت از طرف سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی داده شده و این قبیل مسائل را مطرح کرده‌اند که اینها فقط مسائلی برای تبلیغات کذب و درست کردن جنگ روانی بود.

اعدام سه شهروند سوری به دست داعش + تصاویر
به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش روز جمعه سه تن از شهروندان سوری را در حمص اعدام کرد.این گروه تروریستی با جمع کردن شمار زیادی از مردم حمص در منطقه‌ای بیابانی که از آن به عنوان "ولایت حمص" نام برده است سه مرد سوری را به جرم کفرگویی، فساد و تجاوز به ضرب گلوله کُشت.در تصاویر منتشر شده از سوی این گروه تروریستی سه فرد متهم با چشمانی بسته در مقابل مردم نظاره‌گر به صحنه اعدام زانو زده‌اند و تروریست‌های داعش از فاصله نزدیک سر آنها را هدف قرار داده و به قتل می‌رسانند.گروه تکفیری داعش که نشان داده برای دین اسلام خطرناکتر از دشمنان این دین است با فهم و درکی نادرست از دین مبین اسلام شهروندان سوری و عراقی را که در مناطق تحت سیطره این جنایتکاران بسر می‌برنند به بهانه‌های واهی به بدترین شکل ممکن به قتل می‌رسانند.تروریست‌های داعش هر هفته برای مقابله با هرگونه آشوب و اعتراض احتمالی در مناطقی که در آن حضور دارند برای ایجاد موجی از ترسو وحشت دست به چنین جنایت‌هایی در مقابل دیدگان مردم می‌زنند.

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی

لغو کنسرت «بنیامین» به دلیل بمب گذاری/ویلای زیبا و دیدنی علی کریمی+عکس/بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروی‌های داخلی