با این 10 سم زدای طبیعی لاغر شوید

کد خبر: 1122|08:15 - 1392/02/08
نسخه چاپی
\"

 به گزارشدريچه خبر، بعضي مواقع بدن به سم زدايي نياز دارد. خوشبختانه مواد غذايي زيادي وجود دارد که سبب سم زدايي از بدن مي شود. اگر قصد کاهش وزن داريد، يا مي خواهيد انرژي بيشتري کسب کنيد، پوست صورت شما شاداب تر به نظر آيد، در خلق و خوي خود تغيير ايجاد کنيد، اين چند ماده غذايي را که در اين مطلب به آن اشاره شده است، به برنامه غذايي خود بيفزاييد.


\"\"


فواید سم زدایی


برنامه‌هاي فرايند سم زدايي، واقعاً به پاك كردن كبد، كليه‌ها، پوست و روده‌ها كمك مي‌كنند.

بسياري از مردم دريافته‌اند كه فرايند سم‌زدايي، علائم نفخ، سوءهاضمه، انواع آلرژي، مشكلات سينوسي و بسياري از ناراحتي‌هاي ديگر را محو كرده و از بين مي‌برد.

البته يك فايده ديگر نيز دارد و آن كنترل وزن طبيعي، همراه با افزايش انرژي، بهبود وضعيت عاطفي - روحي و احساس تازه‌اي از خود آگاهي و خويشتن‌داري است.

غذاهاي ارگانيك (طبيعي) مصرف كنيد

نگاهي به آنچه كه مي‌خوريد، بيندازيد. از آنجا كه هميشه توصيه مي‌شود از غذاهاي آماده، غذاهاي سرخ كرده و غذاهاي فرآوري شده (كنسروي) فاصله بگيريد، كاملاً ضروري است كه براي سم‌زدايي نيز به محدوديت‌ها پايبند بوده و اين غذاها را مصرف نكنيد.

بسياري از اين مواد غذايي، حامل مواد پيچيده‌اي هستند كه فرآيند هضم و گوارش غذا را براي بدن مشكل نموده و ممكن است شامل مواد سمّي باشند كه ما در تلاش براي دفع آن‌ها از بدن هستيم. قبل از آنكه فرآيند سم زدايي را آغاز نماييد، به دنبال مصرف غذاها و ميان وعده‌هاي سالم باشيد و به غذاهاي سالم و اُرگانيك فكر كنيد.

انتخاب غذاهاي مناسب، نه تنها تمريني براي برنامه سم زدايي شما محسوب مي‌شود، بلكه همچنين به بدن كمك مي‌كند تا با ممانعت از ايجاد مواد سمّي جديد، مواد سمّي باقيمانده در بدن را دفع نمايد. بخش عمده‌اي از فرايند توليد محصولات غذايي ما، بر اساس آفت‌كُش‌ها، قارچ‌كُش‌ها و روغن‌هاي باغباني حاصل از محصولات نفتي مي‌باشد. بدن ما نمي‌تواند فرآيند متابوليسم را بر روي اين محصولات انجام دهد، در نتيجه اين مواد سمّي در سلول‌هاي چربي بدن ذخيره شده و بار سمّي موجود در سلول‌ها را تشديد مي‌كنند.

انواع متنوعي از سوپ و سالاد بخوريد

\"\"


هنگامي كه در حال اجراي برنامه سم زدايي خود هستيد، حتماً ظرف غذايي را همراه خود داشته باشيد تا غذاهاي مورد نياز در اين دوره را بتوانيد با خود به هر جايي ببريد؛ از محل كار گرفته تا مهماني خانه دوستان. توصيه مي‌شود روزي بين شش تا هشت وعده غذا بخوريد، هرگز گرسنه نمانيد، سوپ سبزيجات، بايد بخشي از وعده‌هاي غذايي شما در طول اين دوره باشد. 

همه مواد غذايي تشكيل دهنده اين سوپ بايد از خواص سم زدايي برخوردار باشند، اما كلم جايگاهي بالاتر از بقيه دارد. كلم منبعي غني از ويتامين C و همچنين اسيد آمينه گلوتامين مي‌باشد كه داراي خواص ضد التهابي است.

سم زداهاي طبيعي



آب خالص

\"\"


براي سم زدايي، نوشيدن آب خالص بسيار مهم و حياتي مي‌باشد. روزي حداقل 8 ليوان آب بنوشيد؛ همچنين نوشيدن انواع چاي‌هاي گياهي، آب سبزيجات و ديگر مايعات سالم فراموش نشود. از كافئين و انواع نوشابه‌هاي گازدار نيز فاصله بگيريد.

شاهي

 همانند بيشتر گياهان و سبزيجات، شاهي تقويت کننده بدن و سم زداست. برگ هاي اين گياه سرشار از مواد مغذي از جمله ويتامين هاي متعدد، روي، پتاسيم، ويتامين C و E است. علاوه بر آن، اين گياه مدر است و سموم را از بدن دفع مي کند.

 برنج قهوه اي

 اگر مي خواهيد سيستم بدن را پاکسازي کنيد، بهتر است از مواد غذايي فرآوري شده کمتر استفاده کنيد و به جاي آن، غلات سبوس دار سالم مانند برنج قهوه اي، که سرشار از ماده مغذي از جمله ويتامين هاي B، منيزيم، منگنز و فسفر است، مصرف کنيد. برنج قهوه اي سرشار از فيبر است که براي پاکسازي کولون مفيد است.

 ميوه هاي تازه

\"\"


اين دسته از مواد غذايي، کم کالري و غني از ويتامين، مواد معدني، آنتي اکسيدان و فيبر است و نقش مهمي در سم زدايي از بدن دارد. اگر مي خواهيد پوست شاداب و موهاي براق داشته باشيد و سيستم گوارش تان سالم باشد، مصرف ميوه را افزايش دهيد.

کلم برگ

 اين گياه نه تنها در کاهش وزن موثر است بلکه ماده غذايي با خاصيت سم زدايي قوي نيز به حساب مي آيد. اين گياه حاوي ماده شيميايي به نام سلفورافين است که به بدن براي مقابله با سموم کمک مي کند. علاوه بر آن، گلوتاتيون موجود در اين سبزي نوعي آنتي اکسيدان است که عملکرد سم زدايي کبد را بهبود مي بخشد.

 چاي سبز

 هيچ برنامه سم زدايي بدون مصرف منظم مايعات کامل نمي شود. مصرف مايعات براي حفظ سلامت اعضاي بدن و دفع منظم سموم از بدن لازم است. چاي سبز نه تنها کاهش دهنده وزن است بلکه سرشار از آنتي اکسيدان است. چاي سبز کبد را از بيماري ها از جمله بيماري کبد چرب نيز محافظت مي کند.

چغندر قرمز

\"\"


 برگ وغده اين گياه سرشار از منيزيم، آهن و ويتامين C است. اين گياه نه تنها براي سلامت مو و پوست و کنترل کلسترول مفيد است، بلکه به سم زدايي کبد نيز کمک مي کند.

سير

علاوه بر داشتن خاصيت ضد ويروسي، ضدباکتريايي و ضدميکروبي، حاوي ماده شيميايي به نام آليسين نيز است که در توليد گلبول هاي سفيد نقش دارد.

زنجبيل

 علاوه بر کاهش دادن حالت تهوع، عملکرد سيستم گوارشي را بهبود مي بخشد، با نفخ مقابله مي کند و گاز معده را کم مي کند. زنجبيل، سرشار از آنتي اکسيدان است و براي تقويت سيستم ايمني مفيد است.

ليمو ترش

\"\"


  اين ميوه مرکباتي يکي از مهم ترين موادغذايي براي سم زدايي است. ليمو ترش سرشار از ويتامين C است، براي پوست مفيد است و با راديکال هاي آزاد مقابله مي کند. داراي تأثير قليايي است و اين يعني ميزان PH را متعادل نگه مي دارد لذا براي سيستم ايمني بدن مفيد است.