حضور خاتمي صحنه انتخابات را داغ داغ مي‌کند/ مشرب مشايي در ايران جايي ندارد

کد خبر: 1040|09:48 - 1392/01/27
نسخه چاپی
<div align=\"right\"><b>کانديداي انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي گفت: حضور خاتمي صحنه انتخابات رياست‌جمهوري را داغ داغ مي‌کند.</b></div>
به گزارش خبرنگار دیوانگاه به نقل از خبرنگاراحزاب باشگاه خبرنگاران، \"يحيي آل‌اسحاق\" کانديداي انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي و عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايي در گفتگويي تفصيلي باخبرنگار احزاب باشگاه خبرنگارانبه بيان مواضع خود در قبال انتخابات رياست‌جمهوري و مسائل روز پرداخت.

مشروح گفتگو باشگاه خبرنگاران با  يحيي آل‌اسحاقبه شرح زير است:

باشگاه خبرنگاران: حضور نامزدهاي متعدد از سوي اصولگرایان در انتخابات رياست‌جمهوري پيشرو  را چگونه ارزيابي مي‌کنيد/ آيا اين موضوع را موجب ضربه زدن به اين جريان نمي‌دانيد؟
 
يحيي آل‌اسحاق:حضور متعدد چهره‌هاي اصولگرا در انتخابات آينده اگرچه در ظاهر يک تشتت محسوب مي‌شود اما در کل نمره منفي ندارد و تنها موضوعي که براي اصولگريان مشکلاتي را ايجاد خواهد کرد اين است که اين رويه تا آخر ادامه نداشته باشد.
 
 از نظر بنده با توجه به اينکه قرار است يک حماسه در صحنه سياسي کشور ایجاد شود همه  پتانسیل‌ها با سلایق مختلف بايد وارد صحنه شوند سپس در یک مکانیزم جامع گزينه‌اي که مقبولیت بیشتر دارد انتخاب کنند.

درحال حاضر تمامي نيروهاي کارآمد مجموعه اصولگرايي در صحنه حضور دارند که اميدواريم در اين ميان يک گزينه اصلح در نهايت انتخاب شود.

براي رسيدن به يک گزينه اصلح در انتخابات رياست‌جمهوري بايد به يک مکانيزيم جامعه دست پيدا کرد که اين رويه در ائتلاف اکثريت اصولگرايي مدنظر است و اين مجموعه تا 15 ارديبهشت گزينه نهايي خود براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري را معرفي خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران: آيا از میان نامزدهای جریان اصولگرایی کسی را اصلح‌تر از خود می‌دانید؟

يحيي آل‌اسحاق:در شرایط فعلي و با توجه به اينکه بنده به عنوان يک گزينه در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري مطرح هستم اينکه بگويم چه فردي نسبت به گزينه‌هاي ديگر اصلح‌تر است درست نيست زيرا در اين صورت بايد از حالا عرصه انتخابات را ترک کنم.
 
بنده ملاک انتخاب اصلح را در سه مولفه مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت خلاصه مي‌کنمکه در اين راستا در مشروعیت و توانايي خودم براي اداره کشور شکي ندارم اما اينکه چقدر مقبوليت دارم بستگي به مردم دارد.

\"\"

به طورحتم اگر در نظرسنجي‌ها بیشترین مقبولیت به سمت من باشد بنده گزينه اصلح براي حضور در انتخابات هستم در غير اينصورتاگر گزينه‌ شايسته‌تري به غير از من در عرصه حضور پيدا کند با وي همکاري و به نفعش کنار خواهم کشيد.

باشگاه خبرنگاران: شما بارها تاکيد کرده‌ايد که براي گرم کردن فضاي انتخابات وارد صحنه نشده‌ايد در ضمن هیچ موقع هم کناره‌گیری خود را نفی نکرده‌اید/ در چه شرایطی و به نفع چه کسی کنار می‌کشید؟

يحيي آل‌اسحاق:به طورحتم به نفع کسی که مقبولیت عام دارد و  براساس  يک مکانیزم جامع به مردم معرفي شود کنار خواهم کشيد.

باشگاه خبرنگاران: مقام معظم رهبري در بیانات خود در روز اول فروردین فرمودند که همه جریانات سیاسی حق حضور در عرصه انتخابات را دارند؛ فکر می‌کنید فعالان و ساکنین فتنه 88 صلاحیت حضور در عرصه انتخابات را دارند/ نظر شما درباره شخص \"محمد خاتمی\" که به عنوان رقیب جریان اصولگرایی در انتخابات آینده مطرح است چيست، فکر می‌کنید در عرصه انتخابات حضور خواهد داشت؟

يحيي آل‌اسحاق:ميان جريان فتنه و اصلاحات باید تفاوت محرزي قائل شد؛ مقوله فتنه و فتنه‌گران با مقوله اصلاح‌طلبان از يکديگر مجزا هستند. به طورحتم فتنه نگران امکان حضور در انتخابات را ندارند و نه شورای نگهبان به آنها اجازه حضور در عرصه را خواهند داد.

فتنه‌گران به فرمايش مقام معظم رهبری آسیب‌های جدي و بسياري را به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کردند لذا براي حضور در عرصه انتخابات به هيچ‌وجه قابل اعتماد نیستند اما در مقابل در مجموعه اصلاح‌طلبانان انسان‌هاي  ارزشی  بسياري حضور دارند که بسياري از آنها در جاهايي چون مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارند.

از نظر بنده اصلاح‌طلباني که به چارچوب نظام ملتزم هستند حتما مي‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند لذا صحنه بايد براي حضور آنها فراهم شود.

\"\"

باشگاه خبرنگاران: نظر شما درباره حضور شخص محمد خاتمی در انتخابات آتي چيست؟

يحيي آل‌اسحاق: در مورد خاتمی اين  نکته حائز اهميت است که آیا خاتمی با مجموعه شرایطی که با آن روبه‌رو است مصلحت است که در عرصه انتخابات حضور داشته باشد.

خاتمي فردي هوشمندی است که مجموعه اقتضائات کشور را می‌داند اما دولتی که برسر کار می‌آید باید کار کند باید از پس مشکلات مختلف بربیاید آیا همدلی لازم ميان اصلاح‌طلبان براي ورود خاتمي وجود دارد آیا با آمدن خاتمی همدلی لازم در کشور ايجاد مي‌شود اين مولفه‌هايي است که ورود خاتمي به عرصه انتخابات را با مشکل روبه رو مي‌کند.

در کل بر اين باورم که حضور خاتمی در انتخابات آينده  بعید استاما اگر با این ملاحظات وي باز هم خواهان حضور درعرصه انتخابات رياست‌جمهوري باشد بايد منتظر اين بود که آيا شوراي نگهبان وي را تاييد صلاحيت خواهد کرد يا خير اما نکته ‌حائز اهميت اين است کهحضور خاتمي صحنه انتخابات را داغ داغ مي‌کند.

باشگاه خبرنگاران: سال88 در کنار کلید واژه سران فتنه واژه ساکنین فتنه را داشته‌ايم/ آیا قائل به وجود این واژه هستيد که برخي افراد با سکوت خود به سران فتنه در سال 88 کمک کردنند/ آيا بین کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند از ساکتین فتنه کسی حضور دارد؟

 يحيي آل‌اسحاق:سوال خوبی است، در جمهوري اسلامي ايران در مجموع در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی هر کس حق دارد دیدگاه خود را بیان کند.

در مسائل اجتماعی اگر بخواهیم حکم اجتماعی بدهیم و حق اجتماعی را سلب کنیم نیاز به یک شاخص قابل قبول و مورد تاييد نظام داریم که در اين ميان ولایت فقیه یکی از شاخص‌های اصلي استلذا هرکس حق دارد هر اظهارنظری بکند اما در رابطه با مسائل اجتماعی فصل‌الخطاب دیدگاه و نظر رهبری است.

 مقام معظم رهبري اگر نسبت به هر جرياني دستور امر کنند بايد از آن تبعيت کرد لذا نمي‌توان با هر شاخصي با ديگران برخورد کرد زيرا متر و شاخصه اصلي در کشورمان ولايت‌فقيه است.


باشگاه خبرنگاران: نظر شما درباره فعاليت‌هاي دولت و جريان انحرافي براي انتخابات سال آينده چيست/ فکر مي‌کنيد گزينه نهايي دولت براي انتخابات چه کسي باشد؟

يحيي آل‌اسحاق: نمي‌توانم هيچ اسمي را به عنوان گزينه دولت در انتخابات آينده نام ببرم ولي به نظر بنده نزديکترين کسي که بتواند آرمان‌هاي احمدي‌نژاد را عملي کند گزينه وي براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري خواهد بود.



\"\"


 
باشگاه خبرنگاران: نسبت به اين واژه‌ها نظر خود را در يک بند بيان کنيد.
 
موتلفه:حزبي با قدمت 50 سال که سعي کرده  همواره  در مسير رهنمودهاي  ولايت و رهبري مسير خود را طي کند.
 
مشايي:آقاي مشايي برادري است که به قول  برخي از عزيزان در شخص احمدي‌نژاد نفوذ بسياري دارد و احمدي‌نژاد خيلي بهش اعتقاد داره و به نوعي رابطه مريد و مرادي بين آنها حکمفرماست.

مشايي ديدگاههاي خاص به خودش را دارد و در حوزه‌هاي فکري صاحب یک مشرب ویژه است که این مشرب در جمهوري اسلامي هنوز جانيفتده است.  
 
احمدي‌نژاد:برادري پرانرژي، دلسوز و علاقه‌مند اما در کار جمعي يک مقداري بايد تجديدنظر کنند.  
 
سيد محمد خاتمي:برادري روحاني، علاقه‌مند به نظام و آرمان‌هاي انقلاب که اعتقادات اصلي نظام را قبول دارد منتهي در انتخاب همراهان خود قدري اشتباه کرده است.

قيمت خودرو:وحشتناک  
 
اميرمنصورآريا: سواستفاده کننده از فضاي رانتي
 
نرخ بهره بانکي: نرخي امری اداره شده که در آن اقتضائات اقتصادي ملاحظه نشده است.  
 
اختلاس سه هزار ميلياردي: نتيجه فضاي ناصحيح و نادرست عملي و رانتي در نظام بانکي جديد  
 
دولت دهم: دولتي است که مي‌توانست با تجربيات دولت نهم ماندگارتر باشد اما  با بعضي از تدابير زمينه را براي بقاي هميشگي‌اش کم کرد.  
 
انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري: نقطه عطف تاريخ جمهوري اسلامي ايران.  
 
رئيس‌جمهور يازدهم:انسان جامع مدير و مدبري که بتواند از ظرفيت کامل نظام جمهوري اسلامي ايران استفاده کند.  
 
مردم ايران: شريف، متدين، و سياسي و در عين حال نجيب و همراه نظام.

انتهاي پيام/

گفتگو از فاطمه علي‌اصغري