بازاریابی دختران جوان پدیده ای مهاجر و نوظهور در هرسین/ ذبح شرم و حیا به بهانه ایجاد شغل

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28133|12:55 - 1396/03/01
نسخه چاپی
بازاریابی دختران جوان پدیده ای مهاجر و نوظهور در هرسین/ ذبح شرم و حیا به بهانه ایجاد شغل
فارق از اینکه این نوع بازاریابی با مجوز یا غیرمجاز در سطح شهر در حال انجام گرفتن است مسئله مهم تر تغییراتی است که در سطح فرهنگ شهرستان و به تبع آن آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری است که در جامعه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،پيشگيريو كنترل  آسيب هاي  اجتماعي همواره  يكي  از دغدغه  هاي  برنامه  ريزان  اجتماعي  بوده است که برنامه  ريزيبراي كاهش و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مستلزم شناخت و تبيين اين آسيب هاي اجتماعي و نيز شناخت شيوههاي اجرايي پيشگيرانه ومزايا و چالش هاي عملي آنهاست.

 

بی ترید کسی منکر اهمیت مطالعه و ترویج  مطالعه کتاب در جامعه نیست آما انچیزی که در این میان زمینه بی فرهنگی و ترویج بی هویتی در جامعه های سنتی و حتی پیشرفته را فراهم گرده پدیده ای نوظهور به نام بازاریابی دختران جوان از این طریق است.

 

زنگ خانه به صدا در می آید در را باز می کنید با خانمی با تیپی ناهنجار مواجه می شود که شما را لحنی نامتعارف به خرید کتاب هایی که در دست دارد تشویق می کند و در این بین واکنش هایی که جامعه به این نوع ارتباط می دهد متفاوت است و ناهنجاری هایی که از این طریق پدید می آید فراوان.

 

این روزها در شهر کوچکی مثل هرسین در سایه بی تفاوتی مسئولین فرهنگی و نظارتی و حتی امنیتی شهرستان مصادیق فراوانی را از بازایابی های دختران جوان از بازایابی فروش اجناس تا ترفند فروش کتاب با استفاده از این افراد که تقریبأ صد در صد آنها مهاجر هستند را می توان دید،

فارق از اینکه این نوع بازاریابی با مجوز یا غیرمجاز در سطح شهر در حال انجام گرفتن است مسئله مهم تر تغییراتی است که در سطح فرهنگ شهرستان و به تبع آن آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری است که در جامعه  ایجاد می کند که ارتباطات نامشروع از آنجمله اند.

 

اين در حالي است كه ويترين قرار دادن بانوان جوان براي دستيابي به فروش بيشتر يكي از آسيب هاي اجتماعي است كه غرب در آن گرفتار شده و با وجود پي بردن به تبعات تلخ چنين شيوه اي در تزلزل بنيان خانواده هم اكنون ديگر قادر به برچيدن اين بساط نيستند و متاسفانه ما در اين زمينه نيز همچون بسياري از مسائل ديگر راه رفته اي را طي مي كنيم كه مسيري بي بازگشت به نظر مي رسد و تبعات ناخوشايندي را به خصوص براي بانوان خواهد داشت.

 

علی رغم اینکه تلاش هایی صورت گرفت تا مسئولین متولی در این زمینه پاسخگوی  افکار عمومی باشند ولی با این حال کسی حاضر به اظهار نظر نشد و هر یک از مسئولین دیگری را مسئول رسیدگی به این موضوع می دانند.

 

متأسفانه امروز این واقعیت را نمی توان منکر شد که اغلب این افرادی که به بهانه بازاریابی در سطح شهر در حال فعالیت هستن مبلغ بی فرهنگی و بی عفتی هستند و نیاز است جهت جلوگیری از تبعات آسیب زای آن فکری اساسی کرد.

 

سوال این است که کاری را که می توان با روشی معقول و منطقی و با گرفتن مجوز و در مکانی معلوم انجام داد چرا باید به روش خانه به خانه و با این وضع فجیع صورت گیرد و چرا اصلا مسئولین فرهنگی، نظارتی و امنیتی شهرستان فکری به حال این وضعیت نمی کنند.