حکایت این روز های بازار عید در هرسین/

بازار شلوغ و کاسبان ناراضی و مردمی که فقط قیمت می پرسند/ وقتی اجناس با مایه کاری هم فروش نمی روند

سرویس: اقتصادیکد خبر: 27635|12:30 - 1395/12/26
نسخه چاپی
بازار شلوغ و کاسبان ناراضی و مردمی که فقط قیمت می پرسند/ وقتی اجناس با مایه کاری هم فروش نمی روند
حال و هوای این روزهای بازار در هرسین شلوغ است اما نقدینگی در دست مردم کم است و کاسبان از وضعیت رکود در بازار و به فروش نرفتن اجناس خود حال و روز خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،کمتر از 5 روز دیگر به آغاز سال جدید خورشیدی باقی مانده است اما در هرسین علی رغم حال و هوا اما استقبال از عید نوروز  برخلاف سال‌های گذشته که مردم شور و شوق بهتری برای خرید لباس و آجیل شب عید؛ ولی امسال آن رونقی که انتظار می رقت در بازار وجود ندارد.

 

سال گذشته از 15اسفندماه مکان هایی برای فروش میوه تدارک دیده شده بود و جنب و جوش خاصی از نیمه دوم اسفند در بازار حاکم بود اما امسال علی رغم وعده های دولت در کاهش رکود و وضعیت جیب مردم نه فروشنده و نه خریدار رضایتی از وضعیت بازار ندارند.

یک جوان دستفروش در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: متأسفانه علی رغم اینکه مدت زمان چندانی تا آغاز سال باقی نمانده است ولی مردم همچنان میل چندانی برای خرید ندارند.

 

وی افزود: شاید باور این جمله سخت باشد اما تنها انتظار من کاسب از فروش بازار امسال فقط نقد کردن ده میلیون تومان اجناسی است که برای فروش آورده ایم و تمام این مبلغ را هم به صورت چک خریداری کرده ام.

 

در نگاه ابتدایی به بازار با جمعیتی مملوء از خریدار مواجه می‌شویم اما با ساعاتی ماندن در کنار جمعیت حاضر متوجه میشویم که بیشتر جمعیت بدون خرید در حال بازدید از بازار هستند و فقط قیمت می پرسند و این حکایت این روزهای جیب مردمی است که انتظار می رفت وضعیتش بهتر از این باشد.

یک فروشنده کفش ضمن گله مندی از وضعیت موجود در بازار در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: بازار امسال تا این لحظه نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حتی مردم به قیمت خرید هم راضی نمی شوند.

 

وی افزود: مجبور شده ایم برای نقد کردن چک ها و ترس از برگشت زدن آنها اجناس را به زیر قیمت خرید عرضه کنیم ولی با این حال هم وضعیت استقبال مردم راضی کننده نیست.

 

گزارش‌ میدانی خبرنگار دیوانگاه  حکایت از کاهش قدرت خرید مردم و به فروش نرفتن اجناس فروشندگانی است که حتی جنس یک ساله شان هم به فروش نرفته و روی دست بی درآمد آنها باد کرده است.