دیوانگاه گزارش می دهد/

دور تسلسل وعده های دولت در حل مشکل آب شرب هرسین/گل یا پوچ مدعیان حقوق شهروندی با شعور مردم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27517|11:35 - 1395/12/04
نسخه چاپی
دور تسلسل وعده های دولت در حل مشکل آب شرب هرسین/گل یا پوچ مدعیان حقوق شهروندی با شعور مردم
بحث تأمین آب شرب شهرستان بارها در جلسات متعدد مورد تأکید قرار گرفته و مصوباتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز جایگزین از اطراف شهرستان مطرح شده ولی تا کنون نه در زمینه توسعه تصفیه خانه و نه در زمینه آب شرب جایگزین اقدام ملموسی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،هر چند نماینده شهرستان و فرماندار جدید هرسین برای تأمین آب شرب شهرستان تلاش های مستمری را انجام داده ند اما سخنان معاون مدیر کل آبفای استان در جلسه شورای اداری هرسین در خصوص وقفه چهار ماهه حتی در صورت اجرایی شدن این پروژه و زمزمه هایی مبنی بر انجام تعمیرات در سیستم فشل تصفیه خانه هرسین خیال همه را راحت کرد و به نظر میرسد حداقل در دولت یازدهم نمی توان شاهد اجرایی شدن این پروزه بود.

 

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: از ابتدای ورود به شهرستان هرسین موضوع آب شرب به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفت و طی جلسات مکرری که با استاندار ، نماینده مجلس و مدیرعامل آبفای استان برگزار شد این موضوع با حساسیت زیاد پیگیری شد.

وی افزود: از آنزمان تا به حال کارهای خوبی صورت گرفته که از آنجمله می توان به انجام مطالعه سیستم تصفیه آب غیرمتعارف ، تامین دو مرحله ای اعتباری تا سقف 7 میلیاردی، جانمایی محل نصب واحدهای چهارگانه تصفیه دویست لیتر در ثانیه آب، برگزاری دو مرحله مناقصه پیمان اجرای کار، تحکیم تصفیه متعارف سیستم فعلی و موجود تا اجرای سیستم جدید اشاره کرد.

 

فرماندار هرسبن تصریح کرد: پیش بینی می شود که انشاا... ظرف روزهای آتی موضوع تعیین پیمانکار پروژه نهایی شود و کار اجرای پروژه آغاز شود.

 

اوایل امسال بود که در پی بارندگی و در نتیجه بالا آمدن سطح آب های زیر زمین که عمدتأ در سالهای پر باران اتفاق می افتد وضعیت آب سراب هرسین گل آلود و کدر شده بود؛ هر چند که شاید این موضوع یک پدیده طبیعی به نظر می رسبد اما این وضعیت نگرانی هایی را برای مردم شهرستان به وجود آورد.

از آنزمان تا به حال بحث تأمین آب شرب شهرستان بارها در جلسات متعدد مورد تأکید قرار گرفته و مصوباتی نیز حتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز جایگزین از اطراف شهرستان مطرح شده ولی تا کنون نه در زمینه توسعه تصفیه خانه و نه در زمینه آب شرب جایگزین اقدام ملموسی صورت نگرفته است و به نظر می رسد تا عملی شدن این گزینه‌ها راه بسیار طولانی در پیش داریم.

 

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان تصریح کرد: بدترین ظلم مسئول به مردم این است که کاری که توان انجام آنرا ندارد قولش را به مردم می دهند.

وی افزود: : دولت سفری به استان کرمانشاه داشته ولی از آنزمان تا به حال مصوبات این سفر اجرایی نشده است، سوال اینست که دولت فقط برای بیان و سخنرانی آمده یا برنامه ای برای اجرای مصوبات هم دارد.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  از وزیر نیرو و مدیرت امور آب استان گله مندیم تصفیه خانه هرسین مکتوب شده ولی هنوز خبری از اجرایی شدن آن نیست اگر طرح مکتوب شده دولت قابلیت اجرایی نداشته باشد دیگر به چه چیزی می توان اعتماد کرد.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: ما تمام اقدامات لازم را در خصوص تأمین آب شرب شهرستان هرسین را انجام دادیم و اگر دولت در این زمینه تعلل کند باید در خصوص تبعات آن پاسخگو باشد.

 

به گزارش دیوانگاه،سراب هرسین یکی از سراب های قدیمی ایران و تنها تأمین آب شهرستان است که آب آشامیدنی حدود ۵۵هزازار نفر از جمعیت شهری هرسین را تأمین می کند امروز با گذشت نزدیک به یک سال از موضوع  گل آلود شدن آب سراب هرسین به عنوان تنها منبع آب شرب شهرستان هنوز اقدامی در جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.