ظهور جوانه های امید در اقتصادمقاومتی؛

جوانانی که با کمک بسیج کار آفرین شدند/ درآمد میلیونی در هرسین از راه پرورش قارچ

سرویس: اقتصادیکد خبر: 26974|10:50 - 1395/09/20
نسخه چاپی
جوانانی که با کمک بسیج کار آفرین شدند/ درآمد میلیونی در هرسین از راه پرورش قارچ
یک کارآفرین خانم به همراه برادر و خواهر خود با کمک بسیج توانسته است از راه پرورش قارچ در هرسین به درآمد میلیونی برسد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت روحیه خودکفایی کمک می کند، از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.

 

گرایش به سمت تولید محصولات در داخل کشور یکی از مهم ترین اقداماتی است که بایستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد.

 

در این راستا بسیج سازندگی شهرستان هرسین به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حمایت از تولید کنندگان وارد عمل شده و توانسته است با حمایت های خود از واحد های کوچک تولیدی به نوعی چرخ این واحد ها را به حرکت در بیاورد.

 

از جمله این واحد های تولیدی عرصه پرورش قارچ خانگی است که پرستو چهری توانسته است به عنوان یک بانوی روستایی با تلاش و پشتکار این طرح را به مرحله اجرا برساند.

 

 

 

چهری در خصوص اجرای طرح خود در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: من دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم و به همراه برادر و خواهرم با پشتکار و همت خود توانسته ایم یک کارگاه تولید پرورش قارچ درروستای چهر راه اندازی کنیم.

 

وی افزود: با دریافت 20میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی و 5میلیون تومان آورده خود توانستیم این کارگاه را راه اندازی کنیم که در این زمینه توانسته ایم برای سه نفر اشتغالزایی  کنیم.

 

این کار آفرین عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: میزان تولید سالانه 3تن است که در مجموع 15میلیون تومان درآمد زایی در طول سال در پی دارد.

 

 

 

چهری در خصوص سختی ها و شیرینی های این حرفه تصریح کرد: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

 

 

در ادامه هوشیار ویسعلی مسئول بسیج سازندگی شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: امروز استفاده از قارچ های خوراکی بواسطه خواص دارویی و درمانی آن در سطح دنیا رونق گرفته است.

 

 

وی افزود: این محصول در میان سبزیجات از منابع پروتئینی بیشتری برخوردار است و دارای عناصر معدنی سرشاری است.

 

مسئول بسیج سازندگی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف قارچ در سال های اخیر به خصوص در سطح شهرها، این محصول بازار نسبتا مناسبی دارد و امکان اشتغالزایی در این عرصه را فراهم کرده است. در همین راستا بسیج سازندگی با در اختیار گذاشتن تسهیلات به متقاضیان این امکان را می دهد که در این عرصه ها فعالیت کنند.

 

به گزارش دیوانگاه، از آنجاییکه اشتغال و رفع بیکاری، افزایش تولید و مقابله با رکود در گرو توجه به مسائل اصلی در حوزه اقتصاد و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است لذا به نظر می رسد در حال حاضر بهترین ابزار، استفاده دولت از ظرفیت بزرگ بسیج و تقویت روحیه جهادی در جامعه است.

.