به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین /

مرمت و بهسازی23مدرسه و تعمیر200دستگاه میز و نیمکت در هرسین/شرکت 220 نفر روز در برنامه های طرح هجرت 3 در شهرستان

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26766|09:26 - 1395/09/04
نسخه چاپی
مرمت و بهسازی23مدرسه و تعمیر200دستگاه میز و نیمکت در هرسین/شرکت 220 نفر روز در برنامه های طرح هجرت 3 در شهرستان
هرسین از جمله شهرستان هایی است که طرح هجرت 3در تابستان امسال در آن انجام شده است و وضعیت مدارس شهرستان تا حد قابل توجهی با اجرای این طرح بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های هجرت 1و2 در قالب جهاد سازندگی و در سطح وسیعی از کشور به اجرا در آمد و هدف از اجرای آنها ساماندهی خرابی های برجای مانده از جنگ 8ساله بود.

 

طرح هجرت 3در راستای طرح های 1و2و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و و به منظور پر کردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده و در این راستا از آموزش و پرورش خواسته شده تا به نحو احسن در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، جوانان و استفاده بهتر نیروی جوانی و نشاط آنها و خدمات‌رسانی و کمک به محرومین جامعه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

 

این طرح امسال با هدف مرمت و بهسازی، رنگ آمیزی و دیوارنویسی مدارس شهرستان هرسین با حضور دانش آموزان در سطح شهر و روستا به اجرا در آمد.

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: هرسین از جمله شهرستان هایی است که طرح هجرت 3در تابستان امسال در آن انجام شده است و وضعیت مدارس شهرستان تا حد قابل توجهی با اجرای این طرح بهبود یافته است.

وی افزود: در طی این دوره از از طرح هجرت 220نفر روز کار توسط دانش آموزان صورت گرفته است که 120نفر آن مختص هرسین و 100نفر روز دیگر مربوط به بخش بیستون بوده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: در شهر هرسین کار مرمت و رنگ آمیزی و دیوار نویسی 9مدرسه به صورت کامل انجام شده که تقریباً تا 5سال دیگر این مدارس را از اینگونه تعمیرات بی نیاز کرده است.

 

محمدی در ادامه اظهار داشت: در این راستا حدود 220میلیون ریال هزینه خرید رنگ، دستمزد دانش آموزان و استاکار بوده است.

وی افزود: در بخش بیستون 14مدرسه مورد رنگ آمیزی  و مرمت و بهسازی قرار گرفته و حدود 200دستگاه میز و نیمکت تعمیر شده است که در مجموع در بخش بیستون هم 150میلیون ریال هزینه شده است.

 

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، ساماندهی جوانان با انگیزه در قالب گروه های جهادی دانش آموزی یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان هرسین است که منشاء خدمات بسیاری در عرصه عمرانی و خدماتی، بهسازی و مرمت مدارس بوده است.