ظهور بارقه های امید در اقتصاد مقاومتی؛

کسب و کار پُرتولید یک بانوی کارآفرین با حمایت بسیج سازندگی/ قارچ هایی که در هرسین شغل ایجاد کردند

سرویس: اقتصادیکد خبر: 26490|14:40 - 1395/08/01
نسخه چاپی
کسب و کار پُرتولید یک بانوی کارآفرین با حمایت بسیج سازندگی/ قارچ هایی که در هرسین شغل ایجاد کردند
یک بانوی کارآفرین در هرسین با حمایت بسیج سازندگی توانسته است علاوه بر ایجاد منبع درآمد مناسب برای خود برای 3 نفر نیز شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌عنوان راه گشای بهبود اقتصاد کشور و نجات آن از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود.رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بارها با بیان و تبیین اقتصاد مقاومتی و تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های داخلی، دولت و مجلس را به سمت به کارگیری این مفهوم رهنمون ساختند.

 

یکی از نهاد هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد، سازمان بسيج سازندگي است که در تلاش است که منویات مقام معظم رهبری در حوزه محروميت‌زدايی، عدالت محوری و اقتصاد مقاومتی تحقق يابند.

 

این سازمان با حمایت از کارآفرینان توانسته است تا حدود زیادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

 

آذر نصرتی یکی از کار آفرینان اقتصاد مقاومتی در شهرستان هرسین است که توانسته کسب و کار مناسبی راه اندازی کند. او دارای مدرک دیپلم و از فعالان بسیجی شهرستان هرسین است.

 

نصرتی در گفتگو بادیوانگاه،مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و افزود: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و تلاش های حکومت های استکباری، توجه به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

 

وی افزود:با توجه به اینکه شهرستان هرسین در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای به حرکت درآوردن چرخهای تولید در استان از طریق اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده، بنده نیز تلاش کردم تا سهمی هر چند اندک در این راه داشته باشم و با کمک بسیج سازندگی و در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانستم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی کنم.

 

 

 این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بنده دو سال است که در عرصه پرورش قارچ دکمه ای مشغول فعالیت هستم و در این عرصه با مشکلاتی نیز مواجه شدم که به لطف خدا و کمک بسیج با اخذ20 میلیون تومان تسهیلاتتوانستم مشکلات خود را تا حد زیادی برطرف کنم.

 

 نصرتی در ادامه اظهار داشت: با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی توانستم تولید خود را افزایش داده و به حدود  48 تن در سال برسیم که رشد خوبی در جهت تولید قارچ خوراکی در شهرستان خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: ما در فضایی هرچند محدود با علاقه کار خود را شروع کردیم و در این راستا برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد کردیم.

 

این کارآفرین برتر با اشاره به اینکه در آغاز کار آورده ای به مبلغ 15میلیون تومان را برای طرح تدارک دیده است، گفت: در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و همچنین بهره گیری از راهنمایی های بسیج سازندگی هرسین و  تسهیلات اقتصاد مقاومتی به میزان 20میلیون تومان توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک واحد تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام  که شاغل در این حوزه هستند، سودمند بوده است.

 

 

به گزارش دیوانگاه، از 12 مولفه اقتصاد مقاومتی بیانات مقام معظم رهبری، شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه دیگر مربوط به مردم است که وظیفه بسیج تبیین شش مولفه مردمی و مطالبه اجرای شش مولفه دیگر از دولت است.

 

هوشیار ویسعلیمسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین نیز در گفتگو با خبرنگاردیوانگاهاز اعطای تسهیلات ویژه به کارآفرینان خبر داد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و اتکا بر تولید داخل کشور، وام های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به متقاضیان واجد الشرایط از طرف واحد بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین اعطا می شود.

 

 

وی افزود: تسهیلات بسیج سازندگی شهرستان در راستای ایجاد طرح هایی از قبیل پرورش قارچ، زنبور عسل، آبزیان و پرورش ماکیان است که خوشبختانه  تعداد مراجعات جهت ایجاد اینگونه طرح ها در طول سال رو به افزایش است و طرح های بسیاری هم در این زمینه ایجاد شده  که نمونه موفق آنرا خانم آذر نصرتی ایجاد کرده و مشغول فعالیت هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: امیدواریم با روند روبه افزایش ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی و تحقق آنها بتوانیم شاهد اشتغالی پایدار در جهت عدم وابستگی کشور به خارج باشیم.

 

به گزارش دیوانگاه،توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد