لزوم رسیدگی به یک معضل جدی؛

کارگران شهرداری هرسین 2 ماه است که حقوقی ندارند/ وقتی از ترس اخراج مهر سکوت بر لبان زده می شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26284|12:10 - 1395/07/13
نسخه چاپی
کارگران شهرداری هرسین 2 ماه است که حقوقی ندارند/ وقتی از ترس اخراج مهر سکوت بر لبان زده می شود
حقوق مزدی و بیمه نزدیک به 100 کارگر شاغل در شهرداری هرسین چهار ماه به تاخیر افتاده است و هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت آنها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، اتکای صرف شهرداری هرسین به درآمد حاصله از محل صدور پرونده‌های ساختمانی و جزییاتی از این قبیل باعث کاهش چشمگیر درآمد آن در یک سال گذشته شده و بحران مالی در این نهاد را دو چندان کرده به صورتی که فشار ناشی از آن بر کارگران تحمیل شده  و بار دیگر تأخیر در پرداخت حقوق آن‌ها شهرداری را با چالش جدی پرداخت حقوق مواجه کرده است.

 

در انتهای سال گذشته شهردار  هرسین در سخنانی از تسویه حساب معوقات کارگران تا انتهای سال خبر داد که این موضوع بیشتر به یک رویا شبیه بود.

 

هر چند با وجود بحران مالی موجود در این نهاد خدماتی این امر دور از انتظار نبود اما این خلف وعده‌ها بار دیگر نردبان صعود شهرداری در دادن وعده‌ها را گسترانده و صدای برخواسته از جامعه کارگران شهرداری را بار دیگر با ناامیدی محکوم‌ به سکوت کرد.

 

یکی از کارگران شهرداری هرسیندر گفتگو با دیوانگاهدر خصوص پرداخت نشدن حقوق و معوقات 4ماهه خود و سایر کارگران شهرداری اظهار داشت: بیش از2 است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و از ترس اخراج شدن جرأت حرف زدن و اعتراض کردن نداریم  با این شرایط چگونه می‌توانیم خرجی زندگی خود را تأمین کنیم.

 

 

وی افزود: دو ماه پیش در خصوص پرداخت معوقات و حقوق مطالبی مطرح شد ولی این موضوع هم با یک علی الحساب مرتفع شد و تا به امروز هیچگونه مبلغی در این خصوص پرداخت نشده است.

 

این کارگر شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی شروع شده ولی ما نتوانستیم مثل سایر مردم برای فرزندان خود لوازم تحصیل فراهم کنیم و همیشه باید در برابر خانواده خود شرمنده باشیم از طرفی آنقدر از مغازه ها قرض کردیم که دیگر صدای مغازه داران هم درآمده است.

 

این در حالی است که شهرداری در روز های گذشته برای رسیدگی و پرداخت مطالبات کارگران خود اقدام به اخراج 16نفر از کارگران خود کرده که با پایان کار و بازنشستگی تعدادی از کارکنان شهرداری 8نفر از این تعداد به جای قبلی خود عودت داده شدند.

 

شیخی شهردار هرسین در این خصوص در گفتگو با دیوانگاه ضمن ابراز تأسف از وضعیت به وجود آمده اظهار داشت: متأسفانه شهرداری در حال حاضر هیچ هزینه ای برای پرداخت معوقات کارگران ندارد.

 

 

وی افزود: در حال حاضر هم حدود 600میلیون از هزینه های جاری برای آسفالت خیابان ها و معابر اصلی در نظر گرفته شده که بابت آسفالت خریداری شده پولی پرداخت نشده است.

 

شهردار هرسین خاطرنشان کرد: امیدواریم با هزینه ای که قرار است در آینده اختصاص یابد بتوانیم گوشه ای از این مشکلات را حل کنیم.

 

به گزارش دیوانگاه، شاید بارها خود را با این واژه ها مشغول کرده باشیم که علت نبود هزینه برای پرداخت معوقات شهرداری پرداخت های معمولی باشد که هر ساله از سوی دولت و از درآمد حاصل از صنایع منطقه پرداخت میشد که امسال به دلایلی نا معلوم محقق نشده است. اما این فقط می تواند یکی از این علل باشد بلکه در واقع علت اصلی در عدم توانایی شهرداری در درآمد زایی است.